هنگام اجاره خانه در کانادا به این موارد توجه داشته باشیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

یکی از دقدقه های بزرگ افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، اجاره خانه است. همانطور که می دانید روند اجاره خانه در کانادا کمی با دیگر نقاط دنیا متفاوت است. شما باید تضمین کنید که مستاجر خوبی هستید و آنقدر درآمد دارید که می تواند به راحتی اجاره ملک مورد نظر را بدهید.

از کجا شروع کنیم؟

در کشور کانادا راه های مختلفی برای پیدا کردن ملک است. شما می توانید از سایت ها، اپلیکیشن ها، دوستان خود و … در این زمینه کمک بگیرید. اما توجه داشته باشید که بهترین راه برای پیدا کردن ملک کمک گرفتن از مشاورین املاک است. مشاور املاک به شما کمک می کند تا به توجه به نیاز خود مسکنی اجاره کنید و از همه مهمتر از کلاهبرداری در امان بمانید.

چه نوع ملکی در کانادا اجاره کنیم؟

این موضوع بسته به شرایط و بودجه شما در زمنیه اجاره مسکن دارد. به طور مثال شما می توانید یک خانه ویلایی، آپارتمان یا کاندو اجاره کنید. بد نیست بدانید که بعضی از کاندوها و آپارتمان ها دارای اماکاناتی چون استخر، سالن بدنسازی، اتاق مهمان، لباسشویی، لاندری روم مشترک و … هستند.

بعضی از هزینه های بستن قرارداد اجاره

هنگام اجاره خانه در کانادا توجه داشته باشید بعضی جاها امکان دارد صاحب خانه شما نیمی از اجاره را به عنوان رهن نگه دارد و زمانی که قرارداد شما به پایان رسید و خانه را سلامت تحویل دادید مبلغ رهن کامل به شما داده می شود. اما در صورت صدمه زدن به خانه مبلغی از رهن شما صرف تعمیر می شود.

در بعضی جاها هم برای تضمین اجاره ماه اول و ماه آخر را باید از قبل پرداخت کنید.

میزان درصد افزایش اجاره بها

همیشه دولت های استانی در کانادا حداکثر مجاز افزایش اجاره بها را تعیین می کنند که معمولاً حدود ۱ تا ۳ درصد است. اما بهتر است شما چند ماه قبل از افزایش اجاره با صاحب ملک گفتگویی داشته باشید.

اجاره خانه در کاناداقوانین موجر و مستاجر

قوانین موجر و مستاجر در استان های کانادا متفاوت است و هر استانی برای خود قوانینی دارد. پس قبل از اجاره خانه در کانادا درباره قوانین شهر محل سکونت خود تحقیقاتی کنید.

تبعیض قائل شدن

در کشور کانادا صاحب خانه نمی تواند علیه مهاجران هنگام اجاره مسکن تبعیض قائل شود. به طور کلی صاحب خانه نمی تواند به خاطر ملیت، درآمد، نوع شغل، نژاد افراد، داشتن فرزند و … از اجاره دادن ملک خود امتناع کند.

کلاهبرداری هنگام اجاره خانه در کانادا

توجه داشته باشید این امکان وجود دارد که به شما تصویر یک ملک را نشان دهند و از شما پولی بگیرند، اما صاحب خانه فرد دیگری باشد. حتماً اگر برای بار اول می خواهید اقدام به اجاره مسکن در کانادا کنید از یک مشاور املاک کمک بگیرید.

حتماً بخوانید: ویزای اکسپرس اینتری؛ سریع ترین و بهترین روش مهاجرت به کانادا

بیمه مستاجر

توجه داشته باشید که بیمه صاحب خانه شامل اموال شخصی شما نمی شود و شما بایستی خود را بیمه مستاجر کنید. بیمه مستاجر از اموال شما در برابر آسیب و سرقت محافظت می کند و همچنین اگر توسط شما آسیبی به ملک وارد شد بیمه مستاجر آن را پوشش می دهد.

اجاره بها شامل چه مواردی می شود؟

بسته به نوع قرارداد شما اجاره پرداختی می تواند متفاوت باشد. در بعضی از مواقع پرداخت قبوض، هزینه خدمات شهری، شارژ ساختمان و … در اجاره خانه گنجانده می شود و نیازی نیست که شما جداگانه این مبالغ را پرداخت کنید.

مدارک لازم جهت اجاره خانه در کانادا

آدرس فعلی، شماره های تماس، اطلاعات و مدارک شخصی، نامه استخدام از کارفرما، گزارش سابقه اعتباری Credit Report و …. تماماً از مدارکی هستند که شما هنگام اجازه ملک باید به صاحب خانه خود ارائه دهید. توجه داشته باشید که اگر شما در جایی استخدام نیستید و حقوق ثابت ندارید باید یک صورت حساب یا ضامن معتبر معرفی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }