آیا با هزینه های زندگی در سوئیس آشنایی دارید؟زمان مطالعه : ۷ دقیقه

هزینه زندگی در سوئیس

هزینه زندگی یکی از مهمترین مسائلی است که هر فردی قصد مهاجرت دارد قبل از رفتن خود به کشور خارج آن را مورد بررسی قرار می دهد. امروز ما قصد داریم هزینه یک زندگی نرمال در کشور سوئیس را مورد بررسی قرار دهیم تا افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند کمی با مخارج این کشور آشنا شوند. البته قبل از شروع مقاله بهتر است بدانید که هزینه زندگی هر فرد به سبک زندگی آن فرد بسیار ارتباط دارد و نمی شود هزینه زندگی هر شخصی را با شخص دیگر مقایسه کرد.

هزینه زندگی در سوئیس
هزینه زندگی در سوئیس

هزینه مسکن در سوئیس

عموماً افرادی که به کشور سوئیس مهاجرت می کنند دانجشو هستند و قصد تحصیل و کار در این کشور را دارند. حال دانجشوها به دو دسته مجرد و متاهل تقسیم می شوند. به این نکته توجه کنید که فرق هزینه زندگی یک مجرد با متاهل بسیار فرق دارد و نمی شود اصلاً این دو مورد را با هم مقایسه کرد.

اگر شما مجرد هستید زمانی که وارد سوئیس می شوید دانشگاه به شما خوابگاهی را معرفی می کند که حدوداً یک متراژ ۱۵ الی ۲۰ متری دارد و تمامی امکانات آن اعم از سرویس بهداشتی، آشپزخانه، نشیمن و … با دیگر افراد خوابگاه مشترک است. اگر شما قصد ماندن در این خوابگاه را داشته باشید باید در ماه بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ فرانک را هزینه کنید.

اما اگر این شرایط را نمی پذیرید باید به فکر یک استودیو ۳۵ متری برای خود باشید که هزینه اجاره آن در ماه بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ فرانک است. البته این را هم بگوییم که شما بایستی اول کار حدود ۱۰۰۰ فرانک بابت گارانتی خانه (خسارات وارد شده در زمان سکون شما) به صاحب خانه بدهید. البته این مبلغ در صورت وارد نشدن لطمه به خانه دوباره به شما بازگردانده می شود.

حال می رسیم به شرایط مسکن متاهل ها که کمی می تواند سخت تر از مجردها باشد. اول از همه بهتر است بگوییم که فکر ماندن در خوابگاه با همسر (خانم) خود را کاملاً از ذهن خود خارج کنید. زیرا فکر نمی کنیم که شما حاضر باشید همسرتان بین تعدادی فرد مجرد زندگی کند. پس با این اوصاف شما برای زندگی با همسر خود احتیاج به یک خانه دارید. شما برای اجاره یک خانه ۶۰ متری در سوئیس باید در ماه بین ۱۱۰۰ الی ۱۵۰۰ فرانک هزینه کنید. فراموش نشود که شما باید همانند اجاره استودیو پول سه ماه اجاره خانه را در اول کار بابت گارانتی خانه به صاحب خانه بدهید. البته شما می توانید به جای دادن این مبلغ در اول کار به صاحب خانه ها و استودیوها با بیمه قرار داد ببندید تا در سال بابت این مبلغ حدود ۱۷۰ الی ۱۸۰ فرانک هزینه کنید.

یک مورد مهم که بسیاری حین اجاره خانه مرتکب اشتباه می شوند این است که فکر می کنند خارج از شهر خانه اجاره کنند در سال کمتر هزینه می کنند. در واقع باید بگوییم دلایلی چون هزینه حمل و نقل، برودت هوا و از همه مهمتر خستگی فرد می توانند این سبک تفکر را کاملاً اشتباه بداند.

هزینه زندگی در سوئیس
هزینه زندگی در سوئیس

بیمه در سوئیس

قبل از همه چیز بهتر است بدانید که بیمه سلامت در سوئیس برای تمامی افراد اجباری است. حال می رسیم به هزینه بیمه برای مهاجران عزیر در سوئیس که قصد اقامت دارند. شما اگر دانشجو باشید باید در ماه بین ۶۵ الی ۱۵۰ فرانک هزینه کنید و اگر هم دانشجو نباشید باید در ماه در کمترین حالت ۲۵۰ فرانک هزینه کنید. به این موضوع هم توجه کنید که دانجشو بودن همسرتان به هیچ عنوان در هزینه بیمه شما تأثیر نمی گذارد.

حتماً بخوانید: جمهوری چک؛ کشوری در مرکزی ترین قسمت اروپا

اینترنت

اینترنت سوئیس هم همانند کشور خودمان ایران است. بنابراین شما در ماه برای اینترنت خانه خود باید حدود ۸۰ فرانک و برای اینترنت گوشی خود باید حدود ۱۲۰ فرانک هزینه کنید. البته شما می توانید اینترت گوشی خود را در یک پکیج تلفن همراه و سیم کارت تهیه کنید.

هزینه زندگی در سوئیسهزینه حمل و نقل در سوئیس

هزینه حمل و نقل در سوئیس بسیار زیاد است و تنها افرادی می توانند از پس هزینه آن در بیایند که پولدار باشند. پس به این نتیجه می رسیم که شما باید در سوئیس اشتراک وسیله نقلیه اتوبوس که در ماه حدود ۷۰ فرانک است را بخرید. به این موضوع هم توجه کنید که خرید اشتراک واجب است، زیرا هزینه هر بلیت اتوبوس حدود ۲.۵ فرانک است و جالب تر این است که هر بلیت اعتبار دقیقه ای دارد و شما نمی توانید برای یک روز از آن استفاده کنید.

در مورد بلیت قطار هم باید بگوییم که شما برای کمتر کردن هزینه های زندگی خود در سوئیس مجبور هستید اشتراک بخرید که این اشتراک برای شما در ماه حدود ۱۸۰ فرانک آب می خورد.

بهتر است بدانید که در کشور سوئیس تا جایی که امکان دارد اصلاً از تاکسی استفاده نکنید، زیرا هزینه بسیار زیادی را باید به خود تحمیل کنید.

حتماً بخوانید: کشور فنلاند؛ خوشحال ترین کشور دنیا با بستنی های بسیار خوشمزه

جریمه شدن بابت زباله

شاید تیتر این مطلب شما را متعجب کند. جالب است بدانید که شما در سوئیس باید پلاستیک های مخصوصی را برای زباله خود خریداری کنید که حدود ۲۵ فرانک قیمت دارد و بهتر است بدانید که اگر شما این قانون را رعایت نکنید حتماً جریمه می شوید.

هزینه زندگی در سوئیسهزینه خوراک در سوئیس

موضوع خوراک می تواند یک مسئله بسیار بزرگ برای تمامی افراد باشد. پس ما به دلیل اینکه حوصله این مطلب نمی کشد که تمامی این مسائل را توضیح دهیم فقط می توانیم بگوییم شما برای یک تغذیه و خوراک معمولی در ماه باید برای هر نفر حدود ۱۰۰ فرانک هزینه کنید.

هزینه خرید وسایل زندگی

شما هنگام خرید وسیله خانه در سوئیس با دو موضوع دست دوم و نو مواجه هستید. در همین ابتدا بهتر است بگوییم به هیچ عنوان به سراغ وسایل زندگی دست دوم نروید، زیرا مطمئن باشید سوئیسی ها تا وسیله ای کهنه نشود، نمی فروشند. می رسیم به خرید وسایل منزل به صورت نو در این کشور زیبا. شما برای کمتر کردن هزینه های خرید خود رفتن به فروشگاه های داخل شهر را به طور کل باید فراموش کنید و حتماً به سراغ سایت ها فروشگاهی در سوئیس بروید. به طور کل اگر شما بخواهید وسایل یک زندگی دو نفره را در سوئیس خریداری کنید احتیاج به ۳۵۰۰ فرانک دارید.

هزینه زندگی در سوئیس
هزینه زندگی در سوئیس

هزینه پوشاک در کشور سوئیس

هزینه پوشاک در تمامی کشورها به دو دسته آقایان و خانم ها تقسیم می شود. طبیعی است خانم ها در هر کشوری احتیاج به هزینه بیشتری از آقایان دارند. حال اگر شما خانم باشید و قصد داشته باشید یک ست کامل پوشاک را از برندهای معتبری خریداری کنید، احتیاج به ۴۰۰ فرانک دارید. آقایان هم توجه داشته باشند برای هزینه یک ست کامل پوشاک باید حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ فرانک هزینه کنند.

هزینه آرایشگاه در سوئیس

دوباره همانند پاراگراف بالا ما شاهد تفاوت هزینه بین آقایان و خانم ها هستیم. البته تفاوت هزینه در این پاراگراف بسیار چشمگیر است. اگر شما خانم باشید و قصد یک اصلاح و سشوار کشیدن را داشته باشید باید بیش از ۱۰۰ فرانک هزینه کنید. اگر هم آقا باشید شما به ۳۵ الی ۵۰ فرانک برای اصلاح موی سر خود احتیاج دارید.

در آخر

تمامی مطالبی که در متن بالا گفته شد برای یک زندگی نرمال و آرامش بخش است و شما نباید توقع یک زندگی لاکچری را داشته باشید. حال شما برای همین زندگی نرمال در یک ماه برای هر نفر احتیاج به ۱۵۰۰ فرانک دارید. این را هم بگوییم که شما و همسرتان اگر در ماه ۳۰۰۰ فرانک درآمد داشته باشید به هیچ عنوان به فکر پس انداز نباشید. این را هم بدانید که زیر ۳۰۰۰ فرانک درآمد می تواند زندگی دو نفر را دچار مشکل کند، اما ۳۰۰۰ فرانک درآمد در ماه می تواند برای یک فرد مجرد بسیار عالی باشد. در آخر هم بهتر است بدانید که هزینه زندگی در هر شهر سوئیس کمی متفاوت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }