با هفت نوع ویزای کشور عمان آشنا شویدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

اگر قصد سفر به کشور عمان را داشته باشید حتماً متوجه شده اید که عمان دارای ویزای های متنوعی است و هر فرد با توجه به هدف سفر خود می تواند ویزای این کشور را دریافت کند. ما در ادامه به مهمترین ویزای های کشور عمان اشاره کرده ایم، فقط توجه داشته باشید که ویزای توریستی عمان از اسفند ۱۴۰۱ برای ایرانیان لغو شده و شما برای سفر به عمان برای مدت کمتر از دو هفته نیازی به دریافت ویزای توریستی عمان را نخواهید داشت.

ویزای سرمایه گذاری

همین ابتدا بهتر است بدانید که متقاضی این ویزا باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشد.

ویزای سرماه گذاری عمان با زمان های یک، دو، پنج و ده ساله بسته به شرایط فرد صادر می شود و پس از اتمام ویزا فرد می تواند برای مدت مشابه ویزای اصلی اقامتش را تمدید کند.

ویزای همسر زن خارجی

این ویزا مخصوص خانم هایی است که با یک شهروند عمانی ازدواج کرده اند. البته باید اجازه اقامت آن خانم توسط یک مرجع تأیید کننده صادر شود. مدت زمان این ویزا ۲ سال است و بعد از اتمام فرد می تواند دوباره به مدت ۲ سال آن را تمدید کند.

انواع ویزای عمانویزای تحصیلی عمان

این نوع ویزا که مدت اقامت آن بین ۳ ماه الی ۲ سال است برای تحصیل در کشور عمان صادر می شود و بعد از اتمام ویزا می توان دوباره اقامت را برای مدتی مشابه مانند ویزای اصلی تمدید کرد. افرادی که قصد گرفتن این ویزا را دارند باید توجه داشته باشند که توسط یک مؤسسه آموزشی دارای مجوز حمایت مالی می شوند.

ویزای کاری عمان

این ویزا مخصوص افراد خارجی است که بنا به درخواست کارفرما در عمان صادر می شود. توجه داشته باشید که متقاضی این ویزا باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشد. مدت زمان این ویزا ۲ سال است و بعد از اتمام این زمان فرد می تواند دوباره دو سال ویزای خود تمدید کند. بهتر است بدانید که اگر فرد در زمان داشتن اقامت بیش از ۶ ماه از عمان خارج شود، ویزای او لغو خواهد شد.

ویزای توریستی عمان

ویزای توریستی عمان دو نوع ۱۰ روزه و ۳۰ روزه دارد. پس از اتمام مدت زمان این ویزا تمدید اقامت برای اولین بار توسط خود فرد صورت می گیرد، ولی در تمدید دوم فرد باید به دفتر DGPR مراجعه کنند . توجه داشته باشید که مدت زمان تمدید اقامت مانند ویزای اصلی خواهد بود.

انواع ویزای عمانویزای درمانی عمان

این ویزا برای افرادی که از یک مشکل پزشکی رنج می برند صادر می شود. این ویزا فقط برای یکبار ورود قابل استفاده است و مدت زمان اقامت در عمان با این ویزا فقط ۷ روز می باشد. پس از اتمام این زمان تمدید اقامت برای اولین بار توسط خود فرد صورت می گیرد، ولی برای بار دوم فرد باید به دفتر DGPR مراجعه کند. توجه کنید مدت زمان تمدید اقامت مانند ویزای اصلی است.

حتماً بخوانید: با شرایط و هزینه های اجاره خودرو در دبی آشنا شوید

ویزای اعضای خانواده عمان

این ویزا مخصوص کسانی است که یکی از بستگان یک تبعه عمانی یا خارجی مقیم عمان هستند. اگر فرد خارجی اقامت عمان را داشته باشد و خانواده او قصد دیدار او را داشته باشند، می توانند ویزای ۲ ساله دریافت کنند و پس از اتمام می تواند دوباره دو سال اقامت خود را تمدید کنند. فقط توجه داشته باشید که متقاضیان این ویزا نمی توانند تا ۳ ماه از شروع کار فرد اصلی در عمان اقدامی جهت دریافت ویزا انجام دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }