با ویزای کاری، تحصیلی، پزشکی و ازدواج اسپانیا آشنا شویدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

همانطور که می دانید اسپانیا در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد و از نظر وسعت دومین کشور بزرگ اروپای غربی است. حال این کشور که کمی از فرانسه کوچک تر است مقصد بسیاری از افرادی شده که قصد مهاجرت دارند. ما در ادامه به طور خلاصه در مورد ویزای کاری، تحصیلی، پزشکی و ازدواج اسپانیا صحبت کرده ایم و امیدوار هستیم این مطلب در آشنایی شما با انواع ویزای اسپانیا مؤثر واقع شود.

ویزای کاری اسپانیا

بر اساس قوانین کشور اسپانیا اولویت استخدام با افرادی است که تابعیت و اقامت کشور اسپانیا را دارند. پس اگر شما قصد درخواست ویزای کاری اسپانیا را دارید در ابتدا باید یک پیشنهاد کاری مورد تأیید داشته باشید.

بهتر است بدانید که اگر کارفرما نیاز به نیروی کار خارجی دارد باید اول اثبات کند که در کشورش فرد واجد شرایط دریافت آن شغل مورد نظر وجود ندارد. اگر اداره کار اسپانیا با درخواست کارفرما موافقت کرد و مجوزهای لازم را به کارفرما داد، در اینصورت کارفرما می تواند دعوتنامه کاری را برای افراد خارج از اتحادیه اروپا ارسال کند.

بهتر است بدانید که نرخ بیکاری در اسپانیا بالا است برای همین این کشور نیاز به نیروی کار متخصص دارد. به طور مثال بیشتر فرصت های شغلی در زمینه مهندسی مکانیک، پزشکی، مهندسی صنایع، IT، آموزش دانشگاهی، هتلداری، آموزش زبان انگلیسی و … هستند.

ویزای تحصیلی اسپانیا

همانطور که می دانید ویزای تحصیلی اسپانیا به افرادی اعطا می شود که قصد تحصیل در یکی از مؤسسات و دانشگاه های اسپانیا را داشته باشند. البته این نوع ویزا شامل افرادی که قصد فعالیت های علمی پژوهشی و کارآموزی نیز دارند هم می شود.

طبیعتاً افرادی که قصد تحصیل در کشور اسپانیا را دارند باید بیش از شش ماه در این کشور اقامت داشته باشند، پس حتماً این افراد باید جهت دریافت کارت شناسایی دانشجویی خارجی اقدامات لازم را انجام دهند. به طور کلی اسپانیا برای تحصیل در دوره کارشناسی ویزای ۴ ساله، دوره کارشناسی ارشد ویزای ۲ ساله و در آخر برای دوره دکترا حداکثر سه سال ویزا صادر می کند.

ویزای ازدواج اسپانیا

یکی از ساده ترین روش های دریافت ویزای اسپانیا، ازدواج است. برای دریافت این ویزا نامزد فرد مورد نظر باید به سفارت اسپانیا تقاضای دریافت ویزا برای همسر خود دهد.

حتماً بخوانید: از مزایای خرید ملک در اسپانیا دریافت پاسپورت بعد از ۵ سال اقامت است

ویزای پزشکی اسپانیا

بعضی از اشخاص برای درمان بیماری خود قصد ورود به کشور اسپانیا را دارند. این اشخاص که قصد دارند از ویزای پزشکی استفاده کنند باید علاوه بر ارائه مدارک اصلی یک نسخه ترجمه شده مدارک پزشکی خود را هم ارائه دهند.

توجه داشته باشید که برای دریافت این ویزا شما باید تمکن مالی برای پرداخت هزینه های درمانی را داشته باشید و همچنین باید اثبات کنید که درمانی مشابه با شیوه درمانی که در اسپانیا ارائه می شود در کشور خود وجود ندارد و شما بعد از پایان دوره درمانی به کشور خود باز می گردید.

این ویزا به مدت حداکثر ۳ ماه است و در صورتی که درمان فرد طولانی تر شود باید ویزای نوع D دریافت شود تا فرد اجازه اقامت طولانی تر را در کشور اسپانیا داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }