بوداپست؛ شهری که به پاریس شرقی معروف استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

بوداپست؛ پاریس شرق

بوداپست پایتخت و بزرگترین شهر کشور مجارستان است. این شهر جزء مراکز فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و صنعتی مجارستان می باشد. شهر زیبای بوداپست از ادغام سه شهر کوچک مستقل به نام های اولد بودا، بودا و پست در سال ۱۸۷۲ شکل گرفته است. این شهر جزء مهمترین کلان شهرهای فرهنگی در اروپای شرقی محسوب می شود و چندین جاذبه گردشگری آن در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کشورهای شرقی اروپا شگفتی های زیادی دارند و به دلیل ارزان بودن هزینه های سفر در لیست سفرهای بسیاری از جهانگردان قرار می گیرد.

ساختمان پارلمان مجارستانساختمان پارلمان مجارستان

اینکه می گویند مجارستان قعله ها و بناهای تاریخی زیادی دارد کاملاً صحیح است. اما ساختمان پارلمان مجارستان جور دیگری خود را معرفی کرده است و اکثراً مسافران برای دیدن این بنای تاریخی هنگام غروب و شب به رودخانه دانوب می روند و با قایق سواری از این بنا دیدن می کنند.

ساختمان پارلمان مجارستان در سال ۱۹۰۲ ساخته شده است و سومین ساختمان پارلمان بزرگ در جهان به شمار می رود. این شاهکار معماری از سبک گوتیک است و از جنبه سیاسی ساختمان بسیار با اهمیتی شناخته می شود.

حتماً بخوانید: پرواز چارتر چیست؟ + فرق بین بلیط چارتر با بلیط سیستمی

حمام آب گرم سیچینی

یکی از دیگر از مقاصد توریستی بوداپست حمام سیچینی است. این حمام آب گرم و درمانی به دلیل معماری خود و روباز بودنش در این شهر بسیار شهرت پیدا کرده است. البته در پایتخت مجارستان حمام های سنتی زیادی وجود دارد و لقب شهر آب گرم را با خود یدک می کشد.

 مجارستانمجسمه پلیس

در گوشه و کنار این شهر پر از مجسمه های آهنی است که هر کدام برای خود داستانی دارند. از مرد ماهی گیر بگیرید تا مجسمه آزادی. اما مجسمه پلیس شاید در بین همه ی این مجسمه ها داستان جالب تری دارند.

این مجسمه در نزدیکی کلیسای معروف باسیلیکا سنت استفان قرار دارد و اطراف آن را رستوران ها و کافی شاپ های زیادی احاطه کرده اند. این پلیس با دور کمر ۲۳۵ معروف به پلیس خوش گذران است و مردم بوداپست معتقد هستند که اگر به شکم طلایی شده این پلیس دست بزنند برای آن ها خوش شانسی می آورد.

کلیسای باسیلیکا سنت استفانکلیسای باسیلیکا سنت استفان

اگر قصد داشتید دست به شکم این پلیس خوش گذران بزنید، می توانید از یک بنای ۹۶ متری که در تمام تصاویر این شهر دیده می شود، دیدن فرمایید. این بنا که ساخت آن در سال ۱۹۰۵ تکمیل و به سبک نئوکلاسیک و مانند کلیساهای کاتولیک ساخته شده است.

اگر به داخل این بنای تاریخی رفتید، حتماً وارد گنبد مرکزی آن شوید تا شهر را با یک چشم انداز ۳۶۰ درجه ای ببینید. البته شما برای رسیدن به این گنبد باید ۳۶۰ پله را بالا بروید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }