برای کنار آمدن با نقص های ظاهری خود به این موارد توجه کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

خیلی از ما ممکن است موهایمان ریخته باشد یا مشکلی در چهره مان باشد یا حتی قدمان کوتاه تر از دیگران باشد. ما به این موارد می گوییم نقص های ظاهری و قرار است امروز در مورد کنار آمدن با آنها صحبت کنیم.

بیاییم از اینجا شروع کنیم هیچ فردی در این دنیا کامل نیست و همه ما انسان های روی کره زمین نقص هایی داریم. باید بدانیم که بسیاری از این نقص ها جزئی از هویت ما است و ما هم باید به آنها احترام بگذاریم.

اما سؤال اصلی؛ چگونه با نقص های ظاهری کنار بیاییم؟

با افراد مثبت ارتباط برقرار کنید

سعی کنید با افرادی که مثبت هستند و شما را قبول دارند ارتباط برقرار کنید. این افراد به شما کمک خواهند کرد تا خود را بهتر بپذیرید و سبب ترمیم و بازسازی عزت نفس شما می شوند.

مثبت اندیشی

بیایید به جای اینکه بر نقاط ضعف خود تمرکز کنید بر نقاط قوت خود توجهی بیشتری داشته باشید. سعی کنید روی موفقیت ها و دستاوردهای خود تمرکز داشته باشید.

به سراغ درمانگر بروید

اگر فکر می کنید، نمی توانید با نقص های ظاهری خود کنار بیایید و این موضوع روی روابط و حال شما خیلی تأثیر گذاشته است بهتر است از یک درمانگر کمک بگیرید. مطمئن باشید که یک درمانگر می تواند شما را کمک کند تا با نقاط ضعف خود کنار بیایید و زندگی خوبی را تجربه کنید.

خودشناسی

نقاط قوت خود را شناسایی کنید و در جهت توانمندسازی آنها قدم بردارید. فقط توجه داشته باشید که در این زمینه افراط و زیاده روی نکنید.

حتماً بخوانید: منظور از اختلال خود زشت انگاری (BDD) چیست؟

مراقب از خود

بهداشت شخصی، لباس خوب، ورزش، تغذیه سالم، استراحت کافی و … همه اینها شامل مراقبت از خود می شود. اگر می خواهید با نقص های ظاهری خود کنار بیایید حتماً به سلامت عمومی و ظاهری خود اهمیت دهید.

حتماً بخوانید: اختلال بدریخت انگاری چیست و افراد دچار آن چه ویژگی هایی دارند؟

به دنبال الگو باشید

بروید به دنبال زندگی نامه افراد موفقی که نقص ظاهری داشته اند و با وجود آن نقص به موفقیت های بزرگی دست یافته اند. بروید سرگذشت این اشخاص را مطالعه کنید و ببینید که آنها چگونه فکر و در انتخاب های خود چگونه رفتار کرده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }