برای چه دردی کمپرس سرد، برای چه دردی کمپرس گرم بگذاریم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

کمپرس سرد یا گرم

شاید نام کمپرس سرد یا گرم برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد؛ اما خوشبختانه یا شوربختانه همین نام ناخوشایند توانسته به بسیاری از دردها تسکین ببخشد و یک التیام بخش خوب برای دردهایی چون سردرد، گردن درد، آرتروز و … باشد.

کمپرس سرد یا گرمکمپرس برای پیچ خوردگی

زمانی که کشیدگی یا پارگی رباط در مفاصلی مثل آرنج، زانو و مچ پا رخ می دهد، کمپرس سرد می تواند التهاب و درد شما را کاهش دهد. بعد از کاهش التهاب می توانید از کمپرس گرم برای کاهش سفتی عضلات استفاده کنید.

کمپرس گرم برای آرتروز

زمانی که افراد دچار ساییدگی غضروف در مفاصلی چون آرنج، انگشتان، زانو، شانه و … می شوند، کمپرس گرم می تواند ماهیچه آن ها را به حالت استراحت در بیاورید و سختی مزمن مفاصل را از بین ببرند.

کمپرس سرد برای نقرس

افرادی که دچار نقرس می شوند آرتروز مزمن و التهابات در نواحی پا، زانو، انگشتان دست، مچ پا و … می تواند آن ها را آزار دهد. کمپرس سرد در این زمان ها می تواند التهاب و احساس درد آن ها را کاهش دهد.

کدام درد، کدام کمپرسکمپرس سرد برای سردرد

دردهای عصبی یا ناشی از رگ های خونی در سر می تواند افراد را دچار سردرد کند. کمپرس سرد در این مواقع می تواند یک التیام بخش خوب باشد.

خرید کنید: آیا قصد خرید کمپرس آب سرد و گرم را دارید؟

کمپرس برای تاندون

احساس سوزش و سفتی مزمن در تاندون های متصل به مفصل می تواند افراد را بسیار آزار دهد.

کمپرس سرد در این مواقع می تواند احساس درد و التهابات را کاهش دهد. بهتر است بدانید استفاده از کمپرس سرد در شش هفته اول آسیب دیدگی می تواند رگ های ناحیه آسیب دیده را تنگ کند تا شما شاهد کاهش درد و التهاب ناحیه آسیب دیده باشد.

کمپرس گرم در این مواقع برای آسیب دیدگی های بیش از شش هفته می تواند سبب افزایش جریان خون و استراحت عضلات شود تا شما شاهد کاهش درد کمتر مفاصل خود باشید.

کمپرس گرم برای گردن درد

کمپرس گرم برای کاهش دردهای ناشی از اسپاسم گردن یا دردهای ماهیچه ای در گردن می تواند بسیار مؤثر واقع شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }