با علائم و نشانه های افسردگی آشنا شویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

حالات افسردگی چگونه است؟

در این روزها به دلایل زیادی بسیاری حالات ناراحتی و بی حالی را با حالات افسردگی اشتباه می گیرند و فکر می کنند که یک فرد افسرده هستند. در ادامه مطلب شما را با بعضی حالات افسردگی آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم که هیچ فردی در این دنیا این حالات را تجربه نکند.

احساس تنهایی

فرد افسروده برایش بودن در جمع خانوادگی و دوستانه هیچ فرقی با بودن در تختخواب اتاقش ندارد. در واقع آن فرد در هر جایی که هست احساس تنهایی شدیدی می کند و بودن در هیچ فضایی نمی تواند این تنهایی را از او بگیرد.

حالات افسردگی چگونه است؟
حالات افسردگی چگونه است؟

زندگی نکردن

یکی از حالات افسردگی می تواند درک نکردن زندگی باشد. بعضی از افراد زمانی که از آن ها می پرسی که زندگی چگونه است، در پاسخ می گویند که: احساس می کنم فقط وجود دارم و برایم هیچ روزی با ارزش نیست و فقط دوست دارم هر چه سریعتر زمان بگذرد. در واقع چنین پاسخی می تواند به ما خبر دهد که آن فرد افسرده است و هیچ درکی از زندگی ندارد.

حتماً بخوانید: افراد مهر طلب چه ویژگی هایی دارند

بی حوصلگی

فرد افسرده حوصله انجام بسیاری از کارها را ندارد و انرژی خود را بیشتر ذخیره می کند تا تخلیه کند. در واقع این افراد در زندگی احساس می کنند، قادر به انجام کوچکترین کارها نیستند و این موضوع باعث شده آن ها بسیاری از کارهایی که قبل از دوره افسردگی خود انجام می دادند را انجام ندهند.

حتماً بخوانید: چه زمانی از دوره افسردگی خود فاصله می گیریم

دنیای بی اهمیت

اهمیت ندادن به دنیا، اهمیت ندادن به اطرافیان، اهمیت ندادن به اخبار دنیا، اهمیت ندادن به خبرهای خوب و … بسیار از این اهمیت ندادن ها که می تواند به فرد این احساس را دهد که اصلاً جزئی از این دنیا نیست و برایش خبرهای اطراف و بسیاری از چیزها اهمیتی ندارد.

حالات افسردگی چگونه است؟
حالات افسردگی چگونه است؟

شک داشتن

گرفتار شدن در شکاکی؛ به همه چیز و همه کس شک داشتن، شخصیت واقعی خود را گم کردن، به عشق دیگران نسبت به خود شک کردن، شک داشتن به اینکه آیا برای دیگران اهمیت دارم یا نه؛ انگار در این دنیا آدم گم شود.

حتماً بخوانید: افسردگی صبحگاهی چه علائمی دارد؟

!!ناراحتی و بی حالی!!

در آخر باید بگوییم افسردگی را هیچ زمان با احساس ناراحتی و بی حالی اشتباه نگیرید، در واقع به افسردگی به چشم یکی حالت روحی حاد نگاه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }