گیاه زامیفولیا؛ گیاهی گرمسیری و بومی شرق آفریقازمان مطالعه : ۳ دقیقه

نگهداری از گیاه زامیفولیا

اکثر صاحبان خانه های آپارتمانی مشتاقند در خانه ی خود جریانی از سبزی گیاهان را به فضای داخلی خود بیاورند. اما موضوعاتی چون خشکی گیاهان و مراقبت های دائم آن ها را از اشتیاق انداخته و دیگر به دنبال جریان طبیعت در منزل خود نیستند.

باید بگوییم صاحبان خانه های آپارتمانی به دلیل شرایط و محدودیت هایی که دارند، نمی توانند از هر گیاهی در خانه ی خود نگهداری کنند. بهترین گیاهان برای خانه های آپارتمانی، گیاهانی با مقاومت بالا است. اگر بخواهیم به یکی از این گیاهان اشاره کنیم، گیاه زامیفولیا که به نام هایی دیگری چون گیاه زی زی و جواهر زنگبار معروف است، می تواند مثال خوبی باشد.

نگهداری از گیاه زامیفولیا
نگهداری از گیاه زامیفولیا

نور مورد نیاز گیاه زامیفولیا

بهترین نور برای این گیاه می تواند نور غیرمستقیم و سایه باشد. جالب است بدانید شما می توانید از گیاه زامیفولیا در شرایط نوری بسیار کم، حتی زیر نور فلورسنت نگهداری کنید.

حتماً بخوانید: گیاه انجیری یا گیاه مونسترا؛ یک گیاه خوب برای افرادی که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهند

آبیاری گیاه زامیفولیا

خوشبختانه گیاه زامیفولیا می تواند مدت زیادی بدون آب زنده بماند. البته اگر شما به صورت منظم این گیاه را آبیاری کنید، می توانید شاهد رشد سریع آن باشید. به این موضوع هم توجه کنید که آبیاری بیش از حد می تواند ریشه این گیاه را بپوساند.

در فاصله آبیاری اجازه دهید سطح خاک به اندازه دو بند انگشت خشک شود. توجه کنید آبیاری زیاد می تواند برگ های این گیاه را زرد کند.

نگهداری از گیاه زامیفولیادمای مورد نیاز گیاه زامیفولیا

قبل از اینکه دمای مورد نیاز این گیاه را بگوییم، به این موضوع توجه کنید که زامیفولیا رطوبت را بسیار دوست دارد، پس اگر در جای خشک از آن نگهداری می کنید، برگ های آن را مرطوب کنید.

دمای مورد نیاز برای نگهداری از گیاه زامیفولیا بین ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است. به این موضوع هم توجه کنید که رشد این گیاه در دمای زیر ۷ درجه متوقف می شود.

حتماً بخوانید: گیاه دیفن باخیا؛ یک گیاه بومی برزیلی

خاک مورد نیاز

زامیفولیا نیاز به یک خاک سبک با زهکشی دارد. بهترین ترکیب خاک می تواند از ترکیب خاک های کوکوپیت، پرلیت و مقداری ماسه شسته رودخانه بدست آید.

نگهداری از گیاه زامیفولیاکود دهی

برای تقویت این گیاه می توانید در ماه یک الی دو بار با کود ۲۰_۲۰_۲۰ اقدام به کود دهی کنید.

شیوه تکثیر

زامیفولیا به دو شیوه قلمه برگ و تقسیم ریزوم (ساقه های زیر زمینی) تکثیر می یابد.

آفات

خیلی کم پیش می آید که زامیفولیا دچار آفت شود. اما اگر نقطه های ریز زردی را زیر برگ های آن مشاهده کنید، احتمالاً گیاه دچار آفت شته شده و شما برای آفت کشی باید برگ های را با آب گرم و کمی صابون شستشو دهید.

سمی بودن گیاه زامیفولیا

برگ های این گیاه حاوی بلورهای اگزالات کلسیم است، این ماده شیمیایی بوده و سبب تحریک پوست و بیماری های گوارشی می شود. پس اگر در خانه حیوان خانگی دارید بسیار حواستان را جمع کنید. البته خود شما هم در معرض خطر هستید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }