طرز تهیه قهوه در فرنچ پرسزمان مطالعه : ۲ دقیقه

فرنچ پرس

افرادی که بسیار به سلامت خود اهمیت می دهند حتماً در طی شبانه روز از یک نوشیدنی به نام قهوه استفاده می کنند. اما ما امروز نیامده ایم از فواید قهوه برای شما بگوییم، بلکه آمده ایم ارزان ترین و سریع ترین روش تهیه قهوه را به شما آموزش دهیم. فرنچ پرس دستگاهی است که شما در این زمینه کمک می کند.

در ادامه مطلب شما را با یکی از روش های متداول تهیه قهوه آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 French Pressفرنچ پرس چیست؟

این دستگاه یکی از ارزان ترین دستگاه های موجود برای تهیه قهوه است. شکل این دستگاه شبیه به یک لیوان بلوری که بر روی آن یک در با اهرمی مخصوص قرار می گیرد. توجه داشته باشید که قهوه مورد استفاده در دستگاه فرنچ پرس قهوه فرانسه است.

حتماً بخوانید: طرز تهیه قهوه به ساده ترین و ارزان ترین روش در خانه

مواد لازم برای تهیه قهوه

رعایت نسبت بین آب و قهوه در این دستگاه بسیار مهم است. شما برای تهیه قهوه در فرنچ پرس با یک نسبت کلی ۱ فنجان آب_۲ قاشق غذاخوری قهوه روبرو هستید.

آب جوش، فرنچ پرس، قهوه فرانسه و یک عدد قاشق اقلامی هستند که شما برای تهیه قهوه احتیاج دارد.

 French Pressطرز تهیه قهوه

قبل از شروع هر کاری شما بایستی زیر کتری خود را برای تهیه آب جوش روشن کنید. بعد به مقدار مورد نظر خود قهوه فرانسه را در داخل دستگاه خود بریزید. حال زیر کتری را خاموش کرده و به مدت ۱ دقیقه به آن استراحت دهید تا دمای آن نزدیک به ۹۰ درجه سانتی گراد برسد. زمان ریختن آب در داخل دستگاه رسیده و شما بایستی بعد از این عمل به واسطه یک قاشق شروع به هم زدن کنید.

حال در دستگاه را گذاشته و ۵ دقیقه صبر کنید تا قهوه دم بکشد. بعد از مدت این زمان شما بایستی فیلتر یا همان اهرمی که به در فرنچ پرس متصل است را به آرامی رو به پایین فشار دهید تا دانه های قهوه در کف دستگاه ته نشین شوند. قهوه شما آماده میل کردن است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }