گیاه بونسای یک گیاه آپارتمانی زیبازمان مطالعه : ۳ دقیقه

گیاه بونسای را می شود کوچک شده درخت های طبیعت واقعی دانست که با خریداری آن ها طبیعت کوچک را وارد خانه هایمان می کنیم. می شود گیاه بونسای را علمی از دنیای کشاورزی دانست که امروزه با قیمت های متفاوتی در گل فروشی ها به فروش می رسد. بونسای ها دارای تنوع زیادی هستند و هرکدام از آن ها دارای گونه های زیادی از نظر گیاهی هستند.

انواع گیاه بونسای

بونسای کارمونا
بونسای کارمونا

بونسای کارمونا

یکی از متداول ترین نوع های بونسای ، کارمونا است که می شود در خانه های آپارتمانی از آن ها مراقبت کرد.

عمر کارموناها حدود ۱۲ سال است و حداکثر تا ۴۰ سانتی متر رشد می کنند. شما باید برای سلامت این گیاه از ترکیب خاک ماسه ای ، خاک معمولی و برگ استفاده کنید. از همه مهم تر باید توجه کنید که در فصول مختلف تعداد دفعات آب دهی به این گیاه فرق دارد و شما باید در فصل زمستان هر ۱۰ روز یک بار آب دهید و در فصل تابستان هفته ای یک بار به این گیاه آب دهید.

بونسای فیکوس
بونسای فیکوس

بونسای  فیکوس

بونسای فیکوس بیشتر برای اقلیم سرد کاربرد دارد. زیرا این گیاه باید در دمای زیر ۱۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود. فیکوس طول عمری همانند کارمونا دارد و تنها تفاوتی که دارد این است که دو برابر کارمونا رشد می کند.

و می شود گفت افرادی که در اقلیم های سرد زندگی می کنند، می توانند این گیاه زیبا را در خانه ی خود نگهداری کنند.

بونسای  کراسولا
بونسای  کراسولا

بونسای  کراسولا

کراسولا ها برخلاف بونسای فیکوس ها بیش تر در اقلیم گرم مانند شهر تهران کاربرد دارند و می توانند خود را با گرما تطبیق دهند و دوام خوبی دارند. میزان عمر کراسولا هم مانند دو بونسای قبل حدود ۱۰ سال است و از نظر رشدی می توانند حداکثر ۲۰ سانتی متر رشد کنند. خاک مناسب این گیاه ترکیب خاک معمولی ، خاک کوکوپیت و خاک وگ است. سعی کنید برای آبیاری این گیاه در روزهای سرد هفته ای دوبار و در روزهای گرم هفته ای ۳ بار اقدام به آبیاری کنید.

بونسای رتوزا
بونسای رتوزا

بونسای رتوزا

یکی دیگر از انواع بونسای ، بونسای رتوزا است که برای رشد این گیاه حتما به تابش نور مستقیم آفتاب احتیاج است. این گیاه همانند فیکوس حداگثر ۷۰ سانتی متر رشد می کند و برای نگهداری از آن باید از ترکیب خاک معمولی ، خاک رس و برگ یا ترکیب خاک معمولی ، خاک کوکوپیت و خاک وگ استفاده شود.

حتماً بخوانید : فواید گل و گیاه در خانه

عمر رتوزا همانند بونسای های دیگر که در متن بالا مطالعه کردید حدود ۱۰ سال است. برای آبیاری این گیاه باید توجه داشته باشید که در زمستان ۱۴ روز یک بار و در تابستان هر هفته دو بار آبیاری انجام دهید.

بونسای بنجامین
بونسای بنجامین

بونسای بنجامین

گیاه بنجامین مناسب افرادی است که در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند. فقط باید توجه داشته باشید که این گیاه برای رشد احتیاج به نور مستقیم آفتاب دارد.

بنجامین همانند فیکوس ها احتیاج به اقلیم سرد دارند و برای نگهداری از آن نباید این گیاه دمای بالای ۱۰ درجه سانتی گراد را تجربه کند .

خاک این گیاه همانند خاک کارمونا است و برای آبیاری در زمستان باید توجه داشته باشید که هر ۱۰ روز یکبار و در تابستان هر ۷ روز یکبار آبیاری انجام شود.می شود گفت بونسای بنجامین شباهت بسیاری به بونسای کارمونا دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }