چگونه از به وجود آمدن چالش های مالی بعد از ازدواج پیشگیری کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

متأسفانه حدود یک چهارم ازدواج ها به دلیل چالش های مالی با طلاق مواجه می شود. می شود گفت مسائل مالی یکی از مهمترین مشکلات رایج بعد از ازدواج است که متأسفانه بسیاری از زوج های در دوران آشنایی زیاد به آن نمی پردازند و بیشتر مجذوب مسائل دیگری می شوند.

دیدگاه خود را نسبت به پول بگویید

حتماً از همسر آینده خود در مورد دیدگاهش نسبت به پول سؤال هایی داشته باشید. ببینید مسائل مالی برای او در زندگی چقدر اهمیت دارد و حتی در مورد نگرش خانواده او نسبت به مسائل مالی سؤال هایی داشته باشید.

میزان اختیارات در پول خرج کردن

قبل از ازدواج با شریک عاطفی خود در مورد اختیارات پول خرج کردن صحبت کنید. ببینید تا چه میزان می توانید بدون اطلاع از هم پول خرج کنید یا اصلاً شما اجازه دارید بدون اطلاع یکدیگر هزینه ای بابت هر چیزی پرداخت کنید.

میزان تأثیرگذاری افراد در مسائل مالی

یکی از چالش های مالی ازدواج مدیریت مسائل مالی است. ببینید که نقش و تأثیر شما در تصمیمات مسائل مالی چقدر است؟ آیا مدیریت مسائل مالی برعهده فردی است که بیشتر درآمد دارد؟

بدهکاری یا طلبکاری

قبل از ازدواج در مورد میزان بدهکاری و یا طلبکاری همسر خود سؤال های داشته باشید.

چالش های مالی ازدواجقرض دادن و قرض گرفتن

از او بپرسید که اگر دوستانش از او درخواست پول کنند، چقدر پول قرض می دهد یا اصلاً پول قرض می دهد؟

حتی بپرسید که در صورت نیاز خود او از دیگران پول قرض می گیرد یا خیر؟

تناسبات مالی

از میزان تناسب مالی که برای سرمایه گذاری و تفریح در ذهن خود دارید، صحبت کنید. این موضوع را ساده نگیرید و حتماً با همسر آینده خود در اینباره به تفاهم برسید.

حتماً بخوانید: علت کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج چیست؟

هزینه لباس، ورزش، عطر و …

یکی از چالش های مالی بعد از ازدواج مقدار هزینه های لباس، لوازم آرایشی، کلاس های ورزشی، کلاس های آموزشی و … است. حتماً قبل از ازدواج مشخص کنید که مسئولیت این هزینه ها برعهده چه کسی است؟ حتی در صورت تقسیم این هزینه ها باهم به تفاهم برسید.

حتماً بخوانید: آیا یک فرد درونگرا با برونگرا می تواند ازدواج کند؟

اطلاع از میزان درآمد یکدیگر

ببینید تا چه میزان می توانید از اطلاعات مالی (حقوق، بدهی، موجودی حساب و …) خود باخبر شوید. اصلاً آیا همسر شما دوست دارد شما از چنین مسائلی اطلاعات کامل داشته باشید؟

مسئولیت هر فرد را در مسائل مالی مشخص کنید

قبل از ازدواج باهم به این تفاهم برسید که هرکس چقدر در میزان خرج و مخارج زندگی مسئولیت دارد. آیا همه ی مسئولیت مالی برعهده یک فرد است یا هر دو شما در آن شریک هستید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }