اگر به یک رابطه عاطفی اشتباه پایان داده اید حتماً به این موارد توجه کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

رابطه عاطفی اشتباه

اکثر افراد در زندگی خود انتخاب های اشتباهی داشته اند و این فقط شما نیستید که درگیر یک رابطه عاطفی اشتباه شده اید. پس خود را هیچ وقت بابت پایان دادن به یک رابطه عاطفی نادرست سرزنش نکنید و سعی کنید در ادامه زندگی روی خود بیشتر تمرکز داشته باشید و مسیرهای جدید زندگی را کشف کند.

بلاتکلیف نباشید

خیلی ها بعد از پایان دادن به یک رابطه عاطفی هنوز دوستی خود را با آن فرد حفظ می کنند. این اتفاق سبب بلاتکلیفی دو طرف می شود. بهتر است شما کاملاً ارتباط خود را با آن فرد قطع کنید. توجه کنید، حتی به خود نباید اجازه دادن پیامی را به آن فرد بدهید.

شما در دنیای واقعی قرار دارید

مطمئناً در هر رابطه عاطفی فانتزی ها و رویاهایی بین دو طرف ایجاد می شود. خوشبختانه یا شوربختانه این رویاها و آرزوها تا زمانی وجود خارجی دارند که دو طرف کنار هم باشند. پس زمانی که شما به رابطه عاطفی اشتباه خود پایان می دهید باید رویاها و فانتزی های رابطه خود را فراموش کند و به یاد بیاورید که در یک دنیای واقعی هستید.

رابطه عاطفی اشتباهتو مقصر نیستی

زمانی که به یک رابطه عاطفی پایان می دهید سعی کنید در طی زمان گذشته را فراموش کنید و خودتان را ببخشید. هر فردی در زندگی انتخاب های اشتباهی می کند و این فقط شما نیستید که درگیر چنینی مسائلی شده اید. پس خود را مقصر این اتفاق ندادید.

حتماً بخوانید: یک رابطه عاطفی سمی چه ویژگی هایی دارد؟

به احساسات خود اهمیت دهید

طبیعتاً بعد از جدایی احساسات متعدد و متفاوتی به سراغ فرد می آید. فرد در این زمان نباید احساسات خود را نادیده بگیرد. گریه کنید، چند وقتی در سوگواری بمانید، عصبانی شوید و … . اجازه بدید احساسات شما دیده شود و بعد از مدتی سعی کنید به روند طبیعی زندگی خود باز گردید. زندگی تمام نشده هنوز!

حتماً بخوانید: بهترین واکنش نسبت به پایان یک رابطه عاطفی چیست؟

عشق فقط کافی نیست

حتماً شما با پارتنر خود خاطرات قشنگی را تجربه کرده اید و احتمالاً هنوز عاشق او هستید. اما باید به یاد داشته باشید که برای ادامه یک رابطه فقط عشق کافی نیست، بلکه شما در یک رابطه سالم نیاز به خیلی چیزها دارید.

  1. در یک رابطه عاطفی اشتباه هیچ وقت نیازها برآورده نمی شود.
  2. در چنین روابطی امنیتی حس نمی شود.
  3. در رابطه اشتباه احساسات فرد سرکوب می شود.

روی خودتان تمرکز کنید

بعد از پایان دادن به یک رابطه عاطفی اشتباه شما دوباره فرصت خوبی پیدا می کنید که به خودتان فکر کنید. سعی کنید در این مدت مسیرهای جدید زندگی تان را پیدا کنید و به دنبال آرزوهای خود بروید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }