مزدا CX-90؛ قوی ترین محصول تاریخ مزدا از نوع شاسی بلندزمان مطالعه : ۳ دقیقه

مزدا CX-90

سال ۲۰۲۳ آمده و مزدا CX-90 را جایگزین CX-9 کرد. این خودرو شاسی بلند هفت نفره که برای بازار آمریکای شمالی رونمایی شده است، قوی ترین محصول تاریخ مزدا شناخته می شود.

مزدا CX-90طراحی ظاهری

مدل قدیمی این خودرو برای رقابت با شاسی بلندهای اقتصادی آمده بود. اما اینبار مزدا CX-90 داستانش فرق دارد و قرار است رقابت را با شاسی بلندهای نیمه لوکس شروع کند.

در نگاه کلی ما شاهد یک شاسی بلند اسپرت هستیم که بدنه ای بیشتر منحنی شکل دارد و زیاد نمی شود خطوط تیزی را در بدنه خودرو مشاهده کرد. نکته جالب در مورد این خودرو این است که شما می توانید تریم های کرومی را در زیاد و کم کنید و همچنین می توانید این خودرو هفت نفره را روی رینگ های ۱۲ اینچی سفارشی برش الماسی با رنگ مشکی مات برانید.

مزدا CX-90کابین

فکر می کردیم که ما با یک کابینی مواجه شویم که یک سنت شکنی رخ داده باشد. اما خب خوشبختانه ما می توانیم همان زبان طراحی مزدا را به خوبی در کابین CX-90 حس کنیم.

در داخل CX-90 شما شاهد یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی روی داشبورد هستید و در مقابل خود یک پشت آمپر دیجیتال که سفارشی هست را مشاهده می کنید. نکته جالب در مورد کابین این خودرو الهام گرفتن از تاریخ ژاپنی مزدا هست که می توان این موضوع را با دیدن ترکیب چرم ناپا، چوب، کروم و پارچه به خوبی حس کرد. واقعاً کابین زیبایی دارد!!!

مزدا CX-90مشخصات فنی

این خودرو که لقب قوی ترین تاریخ خودروی مزدا را با خود یدک می کشد از یک پیشرانه ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو بهره می برد که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در این پیشرانه یک سیستم هیبرید خفیف بین موتور و گیربکس نصب شده که به گفته خود مزدا آنقدر این موتور الکتریکی قدرت دارد که می تواند این خودروی قول پیکر را بدون نیاز به بنزین حرکت دهد. البته که مزدا CX-90 یک مدل پلاگین هیبرید دارد که از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بهره می برد که ۳۲۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

حتماً بخوانید: مزدا CX-8 2023؛ یک کراس اوور متوسط هفت نفره با قیمت ۳۴ هزار دلار

هر دو نسخه به صورت است استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک مجهز شده اند و تمام قوای خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می کنند. مزدا می گوید که استفاده از نیروی برق در این گیربکس عملکرد روانی کننده ای دارد و تجربه سواری بسیار خوبی را به راننده می دهد. جالب است بدانید که موتور این خودرو به صورت طولی نصب شده و توانسته نیروی خود را بیشتر به چرخ های عقب منتقل کند.

در آخر هم به هندلینگ این خودرو می پردازیم. مزدا یک تکنولوژی به نام کنترل وضعیت حرکتی را برای اولین بار در MX-5 مدل ۲۰۲۲ قرار داده بود. این سیستم که در CX-90 هم هست در پیچ ها با اعمال فشار ترمز اندکی روی چرخ داخلی عقب به کاهش بادی روی ها کمک می کند و حس خیلی بهتری را در ورود به پیچ ها به راننده می دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }