یکی از علت های نداشتن روابط عاطفی طولانی مدت نقش بازی کردن استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

توجه کرده اید که بعضی از روابط عاطفی خیلی زود به پایان می رسد و افراد خیلی راحت از یکدیگر جدا می شوند. متأسفانه بسیاری از ما به دلیل داشتن تصورات غلط در مورد ازدواج نمی توانیم روابط طولانی مدت را تجربه کنیم و خیلی زود حتی طی شش ماه رابطه ما با شریک عاطفی مان بهم می خورد. در ادامه ما به چند نکته در مورد روابط طولانی مدت اشاره کرده ایم و امیدوار هستیم این نکات بتواند در مدت زمان روابط عاطفی شما تأثیر مثبتی بگذارد.

تعریف درستی از عشق ندارید

خیلی ها فکر می کنند عشق یعنی همیشه حس خوب داشته باشند، ولی با گذشت چند ماه زمانی که سطح دوپامین کاهش پیدا می کند بعضی از روزها دیگر آن حس خوب را تجربه نخواهید کرد. در این مواقع شما فکر می کنید که دیگر نسبت به شریک عاطفی خود حس خوبی ندارید و عشقی وجود ندارد. مطمئن باشید این نوع طرز فکر کاملاً طبیعی است.

شما خود واقعی تان می شوید

یکی از علت های نداشتن روابط طولانی مدت می تواند نقش بازی کردن افراد در مورد نقاط ضعف، خانواده، حساسیت ها و … باشد. طبیعتاً افراد نمی توانند تا آخر عمر نقش بازی کنند و خود واقعی شان را نشان ندهند. هر چند که صحبت درباره موارد ذکر شده کمی سخت است، ولی بهتر است شما در مورد این مسائل با همسر خود صحبت کنید.

هر چیز خوب سختی هایی دارد

یک رابطه طولانی مدت نیاز به زمان دارد و مطمئناً شما باید برای داشتن چنین روابطی سختی هایی را تحمل کنید. بعضی افراد نمی خواهند این سختی ها را تحمل کنند، برای همین نمی توانند یک رابطه طولانی مدت را تجربه کنند.

انتخاب اشتباه

بهتر است بدانید که افراد می توانند یک رابطه عاطفی را تا شش ماه با فرد اشتباه ادامه دهند. پس خیلی از زوج هایی که در انتخاب خود وسواس به خرج نداده اند بعد از دوره ماه عسل و با کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرد مقابل متوجه می شوند که آنها مناسب یکدیگر نیستند و باید به رابطه پایان دهند.

به یاد دوران مجردی

یکی از علت های نداشتن روابط طولانی مدت می تواند دلتنگ شدن به دوران مجردی باشد. طبیعتاً شما در دوران مجردی محدودیت های یک رابطه مشترک را ندارید، اما زمانی که شما وارد یک رابطه می شوید باید یک سری افراد و تفریحات را کنار بگذارید و برای داشتن یک رابطه طولانی مدت محدودیت هایی را قبول کنید.

حتماً بخوانید: قبل از شروع یک رابطه عاطفی به این نکات توجه کنید

سواد کافی ندارید

همانطور که می دانید در چند ماه اول شما زیاد نیازی به سواد رابطه ندارید، اما با گذشت زمان اگر شما سواد کافی نداشته باشید، نمی توانید رابطه خود را مدیریت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }