روش های تشخیص نقره اصل چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

نقره اصل

روز به روز دنیای جواهرات و کالاهای از جنس نقره بزرگ تر می شود. این موضوع می تواند خبر بسیار خوبی برای ما دوستداران اقلام نقره ای باشد. اما متأسفانه هر چه دنیای کالایی بزرگ شود، تقلب هم در آن بزرگ می شود. در ادامه ما به روش های تشخیص نقره اصل اشاره کرده ایم تا شما بتوانید دست تقلب را از این دنیای زیبا و بزرگ کوتاه کنید.

نقره یک رسانای خوب برای انرژی گرمایی است

نقره خود را روی یک قالب یخ در دمای اتاق بگذارید. اگر یخ شروع به آب شدن کرد و خیلی سریع آب شد، نقره شما اصل است. اگر هم یخ سریع آب نشد مطمئناً نقره شما ناخالصی دارد.

روش های تشخیص نقره اصل چیست؟نقره هیچ بویی ندارد

بو کردن یکی از راحت ترین روش های تشخیص نقره اصل است. نقره اصل به هیچ عنوان بویی ندارد و شما هنگام بو کردن نباید بویی را حس کنید. اما اگر هنگام بو کردن بوی فلز یا سولفور استنشاق کردید مطمئناً نقره شما ناخالصی دارد.

نقره خود را با پارچه سفید تمیز کنید

از دیگر روش های تشخیص تمیز کردن نقره با یک پارچه سفید است. در این روش اگر شما کالای خود را با پارچه تمیز کردید و شاهد لک های سیاه روی پارچه شدید، مطمئن باشید شما یک کالای اصل را خریداری کرده اید.

نقره جذب آهنربا نمی شود

حتماً شما هم روی یخچال خود شیء آهنربایی دارید. آهنربا را بردارید و به نقره خود بچسبانید. اگر واکنش نقره نسبت به آهنربا زیاد بود حتماً کالای شما تقلبی است، زیرا نقره از آن دست فلزهایی است که بسیار کم به آهنربا واکنش نشان می دهد.

روش های تشخیص نقره اصل چیست؟نگاه به خراش ها

اکثر کالاهای تقلبی با آب نقره پوشش داده می شوند. پس اگر روی آن ها خراشی ایجاد شود مطمئناً لایه زیرین آب نقره جنس و رنگ متفاوتی دارد.

گول لیبل ها را نخورید

تمامی کالاهای اصلی که از جنس نقره هستند روی لیبل آن ها عبارات استامپ استرلینگ، Ster ،Sterling ،۹۲۵ نوشته شده است. اما آیا شما باور می کنید که لیبل کالای شما اصل است؟ شاید جعلی باشد. پس اصلاً گول این موارد را هنگام خرید خود نخورید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }