گیاه انجیری یا گیاه مونسترا؛ یک گیاه خوب برای افرادی که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

گیاه برگ انجیری

یکی از گیاهانی که به تازگی جایگاه خوبی در دکوراسیون داخلی منازل پیدا کرده است، گیاه برگ انجیری یا گیاه مونسترا است. اصالت این گیاه به جنگل های استوایی جنوب مکزیک برمی گردد. البته توجه داشته باشید که نام اصلی این گیاه مونسترا است ولی در ایران به اشتباه آن را گیاه انجیری می نامند. این گیاه از برگ های بزرگ دارای شکاف بهره می برد و جزء گیاهان بسیار پرطرفدار آپارتمانی است.

تیم تکامگ شما را با شیوه صحیح نگهداری از گیاه برگ انجیری آشنا خواهد کرد و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

گیاه انجیرینور

شما برای نگهداری از گیاه مونسترا احتیاج به نور غیر مستقیم و نیمه سایه دارید. توجه داشته باشید که نور مستقیم آفتاب می تواند برگ های گیاه شما را بسوزاند. ولی باید به این موضوع هم توجه کنید که نور کم می تواند رشد گیاه را کند و برگ های آن را بی رنگ کند. پس سعی کنید گیاه خود را در یک مکان نیمه سایه قرار دهید.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح نگهداری از گیاه آلوئه ورا در منزل

آبیاری

گیاه برگ انجیری زیاد به آب علاقه ندارد و بسیار به این موضوع حساس است. سعی کنید در مواقعی که به گلدان خود آب می دهید بین دو آبیاری خود یک مکثی کنید تا خاک روی گلدان به اندازه ۲ الی ۳ سانتی متر خشک شود.

گیاه مونسترا رطوبت

گیاه برگ انجیری برای بقا به رطوبت احتیاج دارد. شما برای اینکه رطوبت این گیاه را تأمین کنید، کافی است یک ظرف زیر گلدان خود بگذارید و مقداری سنگ ریزه در درون ظرف خود بریزید و سپس ظرف را تا مرز گلدان پر از آب کنید.

دما

گیاه مونسترا به دمایی بین ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتی گراد برای سلامت ماندن احتیاج دارد. توجه داشته باشید که این گیاه تا مینیمم ۱۰ درجه و ماکزیمم ۳۰ درجه را می تواند تحمل کند. توجه به دمای این گیاه بسیار حائز اهمیت است، زیرا دمای زیر ۱۸ درجه سانتی گراد رشد آن کند و دمای بالای ۲۷ درجه سانتی گراد رشد آن را متوقف می کند.

حتماً بخوانید: گیاه قاشقی؛ یک گیاه بسیار سازگار با خانه های آپارتمانی

خاک

گیاه برگ انجیری دوستدار خاک سبک است. شما می توانید از ترکیب های خاک گلدان با پرلیت یا خاک باغچه با خاک برگه برای گیاه خود استفاده کنید.

کود

گیاه مونسترا احتیاج چندانی به کود ندارد. اما اگر شما دوست دارید برگ های گیاه شما بزرگ شود، کافی است از اول فروردین تا آبان ماه با ترکیب ۲ گرم کود کریستالون در لیتر ماهی یکبار اقدام به کوددهی کنید.

گیاه مونسترا سم

اگر حیوان خانگی در خانه ی خود دارید باید بسیار مواظب باشید که حیوان شما برگ های این گیاه را نخورد، زیرا برگ های گیاه انجیری سمی بوده و خوردن آن می تواند باعث بروز تهوع و تورم شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }