هنگام تغییر رفتار شریک عاطفی خود به این موارد توجه کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تا حالا شما تجربه این را داشته اید که بعضی از رفتارهای شریک عاطفی تان سبب رنجش شما شود؟ اگر تجربه این اتفاق را داشته باشید حتماً به فکر تغییر رفتار شریک عاطفی خود افتاده اید. در ادامه ما به چند نکته مهم در مورد تغییر رفتار شریک عاطفی اشاره کرده ایم.

البته توجه داشته باشید که این مطلب برای افرادی که فکر می کنند رفتار آنها مشکل ساز نیست و نمی توانند تحت هیچ شرایطی آن را تغییر دهند کارایی ندارد و بهتر است همین ابتدا شما این مطلب را مطالعه نکنید.

گفتار دفاعی نداشته باشید

هیچ وقت سعی نداشته باشید از گفتار دفاعی برای تغییر رفتار همسر خود استفاده کنید. شما باید سعی کنید با گفتاری مهربانه با همسر خود صحبت کنید و در این مسیر برای او همدل خوبی باشید. یادتان نرود که شما باید در این راه صبور باشید.

بگویید کار او چه تأثیری روی شما می گذارد

به جای اینکه روی رفتار اشتباه او کلید کنید، بهتر است در مورد تأثیر رفتار او بر روی خود صحبت کنید. خیلی راحت بگویید که فلان کار او روی شما چنین تأثیری می گذارد.

او را کمک کنید

بیایید از او بپرسید که چگونه می توانید در مسیر تغییر رفتار او کمکش کنید. اگر او کمکی خواست حتماً او را یاری کنید.

پیشرفت او را نادیده نگیرید

اگر متوجه شدید او در رفتار خود تغییری ایجاد کرده حتماً او را تشویق کنید. رعایت این مسئله می تواند از تکرار دوباره آن رفتار پیشگیری کند.

به او انرژی دهید

سعی کنید در این دوره خوب باشید تا انرژی رابطه شما بالا برود و هچنین شریک عاطفی شما برای تغییر رفتار خود انگیزه بگیرد.

حتماً بخوانید: با ویژگی های شریک عاطفی ناامن آشنا شوید

در آخر

اگر دید طی یک مدت زمان ۲ الی ۳ ماه شریک عاطفی شما هیچ تغییری در رفتار خود ایجاد نکرد، بهتر است دیگر تلاشی برای تغییر او نکنید، زیرا او هیچ وقت رفتار خود را تغییر نخواهد داد.

در صورت این اتفاق باید ببینید که آیا شما می توانید با رفتار او به زندگی ادامه دهید یا خیر. به نظر ما اگر به این نقطه رسیدید حتماً از یک روانشناس کمک بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }