با ویژگی های شریک عاطفی ناامن آشنا شویدزمان مطالعه : ۱ دقیقه

ویژگی های شریک عاطفی ناامن

اینکه فکر کنیم رابطه عاطفی باید بدون نقص باشد، کاملاً اشتباه است. بعضی از رفتارها هستند که ما با دیدن آنها از پارتنر خود مجبور می شویم برچسب شریک عاطفی ناامن را به آنها بزنیم. باید بگوییم خیلی از این رفتارهای اشتباه نتیجه زخم های روانی گذشته است که به احتمال زیاد با صحبت و همدلی رفع بشود.

اما توجه داشته باشید بعضی از پارتنرها علاقه ای به صحبت در مورد رفتارهای اشتباه خود ندارند و همیشه پرخاشگرانه رفتار می کنند. در این زمان ها با می گوییم فرد درگیر یک رابطه عاطفی ناامن شده و باید برای ادامه این رابطه عاطفی کمی عقلانی فکر کند.

دادن احساس گناه

از ویژگی های شریک عاطفی ناامن می توان به زمانی اشاره کرد که شما در لحظه جواب تماس و پیام آن را نداده اید. در این مواقع این افراد سعی می کنند به شما احساس گناه دهند.

مقایسه کردن

شریک عاطفی ناامن در اکثر مواقع شما را با پارتنر قبلی خود مقایسه می کند و دائم از آن حرف می زند و از خصوصیات آن برای شما می گوید.

ویژگی های شریک عاطفی ناامنمحدود کردن شما

این اشخاص به دوستان و اطرافیان شما مشکوک هستند و سعی می کنند شما را از رابطه با آنها باز دارند و سد ملاقات شما با آنها شوند.

کنترل کردن

او در رابطه با شما یک شخصیت کنترل گر دارد و دائماً شما را کنترل می کند و سعی دارد از جزئیات هر لحظه شما باخبر شود.

حتماً بخوانید: چرا بعضی از رابطه های عاطفی به پایان می رسد؟

رقیب

از ویژگی های شریک عاطفی ناامن می تواند به رقابت در رابطه اشاره کرد. در واقع این افراد به جای اینکه شما را دوست خود بدانند، رقیب خود می دانند و سعی می کنند در هر زمینه ای از شما بهتر باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }