علت ریزش و زرد شدن برگ های گیاه کراسولا خرفه ای چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

کراسولا خرفه ای

یکی از محبوب ترین گیاهان گوشتی ساکولنت کراسولا خرفه ای است. نگهداری از این گیاه بسیار ساده است، اما یکی از مشکلات شایعی که اکثر دارندگان این گیاه با آن مواجه هستند، ریزش و زرد شدن برگ های آن است. در این مطلب ما به این مشکل شایع پرداخته ایم.

کوددهی زیاد

کوددهی بیش از حد می تواند سبب سوختگی ریشه کراسولا خرفه ای شود و در نتیجه سبب زرد شدن و ریزش برگ ها می شود.

شوکه شدن

تعویض گلدان، تغییر مکان و شوک محیطی می تواند سبب شوکه شدن گیاه شود. حال زمانی که گیاه شوکه شود واکنش نشان می دهد. یکی از این واکنش ها ریزش برگ است.

آبیاری اشتباه

معمولاً وقتی برگ های گیاه چروکیده می شود و شروع به ریزش می کند، تشنه است. یکی از دلایل ریزش برگ های کراسولا خرفه ای همین آبیاری کم است. البته آبیاری زیاد خود می تواند به گیاه آسیب برساند.

برای آبیاری شما باید اجازه دهید بین دو آبیاری خاک کاملاً خشک شود و بعد اقدام به آبیاری کنید.

دما

دمای مناسب برای نگهداری از این گیاه بین ۱۰ تا ۳۰ درجه است. اگر دما به زیر ۱۰ و بالای ۳۰ برود مطمئناً برگ های گیاه دچار ریزش می شود.

نور

نور کم سبب رشد علفی کراسولا می شود و در نتیجه برگ های آن ضعیف و دچار ریزش می شود. همچنین نور زیاد می تواند برگ های این گیاه گوشتی را بسوزاند و سبب زرد شدن آنها شود.

حتماً بخوانید: گیاه بنت قنسول؛ گیاهی با برگ های قرمز و سبز که به گل کریسمس معروف است

کمبود مواد غذایی

اگر متوجه شدید که برگ های گیاه رنگ پریده شده اند باید به فکر تقویت مواد غذایی خاک خود باشید.

عوامل طبیعی

اگر توجه کرده باشید برگ های قدیمی گیاه کراسولا از پایین شروع به ریزش می کند و معولاً هم این اتفاق در فصل زمستان می افتد و این یک اتفاق کاملاً طبیعی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }