چگونه بهترین بودن را در زندگی تجربه کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

چگونه بهترین باشیم؟

انسان ها با دیدن تفاوت های خود با دیگران به سؤال (چگونه بهترین باشیم؟) برخورد می کنند و همیشه سعی بر این دارند پاسخ صحیحی برای این پرسش پیدا کنند. می شود گفت بهترین پاسخ به این سؤال این است که سعی نکنیم بهتر یا بدتر از دیگران باشیم، بکوشیم نسبت به خودمان بهترین باشیم.

بیایید به این موضوع فکر کنیم که چرا اصلاً ما باید به سؤال (چگونه بهترین باشیم؟) پاسخ دهیم. می شود گفت شاید بعضی از ما در مواقعی از زندگیمان به مشکلاتی برخورد می کنیم که توانایی انجام آن ها را نداریم و این موضوع را سر چشمه ضعف خود می دانیم. شاید همین موضوع ضعیف دانستن خود است که باعث شده ما به چنین سؤالاتی در زندگی خود برخورد کنیم.

چگونه بهترین باشیم؟خیال پردازی

کسی بر تخیل خود حاکم باشد، بر همه چیز حاکم خواهد بود. خیال پردازی امروزه تبدیل به رویا پردازی شده است و فرق این دو را نمی توان به راحتی از هم تشخیص داد. شاید فکر کنید که خیال پردازی همان رویا پردازی است، ولی این دو واژه در واقعیت بسیار با یکدیگر فرق دارند. رویا می تواند شما را به واقعیت زندگی آینده تان نزدیک تر کند، ولی خیال پردازی می تواند شما را از آینده زیبایتان دور کند.

حتماً بخوانید: مراقب خودت باش؛ کتابی که باورهای قشنگی برای جوانان دارد

تسلیم نشدن

هرگز تسلیم نشوید، هرگز، هرگز، هرگز، نه در امور کوچک نه بزرگ، نه خود و نه کلان، هرگز تسلیم نشوید مگر در برابر نیکی و افتخار.

چگونه بهترین باشیم فقط این نیست که در زندگی به فعالیت و کوشش بپردازیم، شاید در مواقعی نباید در برابر هر چیزی تسلیم شویم. اگر شما اجازه تسلیم شدن را به خود دهید حتماً در آینده نزدیک اجازه شکست را به خود می دهید و مطمئن باشید هیچ زمانی نمی توانید به بهترین بودن فکر کنید.

سازگاری

یکی از گرفتاری های بزرگ زندگی این است که بسیاری از مردم در قلب تغییرات بزرگ اجتماعی زندگی می کنند، ولی نمی توانند برداشتهای تازه پیدا کنند و ذهنیات خود را با شرایط جدید تطبیق دهند. آنان سر انجام در می یابند که دوران تحول، در خواب بودند.

برای بهترین بودن باید سازگاری با شرایط را سرلوحه کار خود قرار دهید و سعی کنید کار خود را با شرایط جدید سازگاری دهید. شاید این روزها برای خیلی ها زندگی تکراری شده است و همیشه به دنبال تغییر در زندگی خود هستند. باید بگوییم تغییر زمانی اتفاق می افتد که شما با شرایط جدید سازگاری پیدا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }