ترس از شکست یکی از علل نابود کننده خلاقیت استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

علل نابود کننده خلاقیت

در زمانه ای زندگی می کنیم که می گویند دیگر نمی شود جلوی هوش مصنوعی را گرفت و بسیار خطرناک شده است. اصلاً همین چند وقت پیش که چت جی پی تی بسیار سر و صدا کرده بود و خیلی ها سعی داشتند کارهای خود را با این هوش مصنوعی انجام دهند. حتی خیلی ها سعی دارند با چت جی پی تی وارد بازارهای مالی شوند و سودهای کلانی کنند.

اما واقعیت این است که خلاقیت در هیچ هوش مصنوعی وجود ندارد و فقط ما موجودات زنده هستیم که خلاقیت داریم. پس به دنبال علل نابود کننده خلاقیت های خود باشید.

کمی از چارچوب قوانین خارج شوید

پایبند بودن به قوانین و قالب های فکری خوب است، اما اگر بخواهیم همیشه در چارچوب قوانینی قرار بگیریم که به ما تحمیل شده، می تواند خلاقیت ما را نابود کند. پس بد نیست در بعضی از مواقع خارج از قالب های فکری تحمیل شده فکر کنیم.

علل نابود کننده خلاقیتدر ایده پردازی راحت باشید

سعی نداشته باشید قبل از رسیدن به اهداف تان، ایده های خود را قضاوت کنید. اگر بخواهید با پیش داوری ایده پردازی کنید، حتماً در مسیر اهداف خود دچار تردید می شوید و طبیعتاً رسیدن به نتیجه ی مثبت بسیار سخت می شود. پس بیایید کمی آزادانه ایده پردازی کنید.

چالش ها همیشه بد نیستند

یکی از علل نابود کننده خلاقیت این است که خیلی از ما سعی داریم همیشه از چالش ها دوری کنید و بیشتر خود را به سوی راه حل های ساده سوق دهیم. بهتر است بعضی اوقات با چالش ها روبرو شویم تا جلوی رشد خلاقیت مان گرفته نشود.

حتماً بخوانید: اثر دانینگ-کروگر؛ هیچ در قله حماقت نمانید و حتماً سقوط را تجربه کنید

باید شکست بخورید

خیلی از مواقع پیش می آید که ما در مسیری با شکست مواجه شویم و به اصطلاح عامیانه به بن بست بخوریم. بیایید در این مواقع ترس و هراس از شکست را کنار بگذارید تا کمی جسور بودن و خلاق بودن را یاد بگیرد.

اعتماد به نفس داشته باشید

اعتماد به نفس پایین به ما احساس ناکافی بودن را می دهد و اجازه نمی دهد ما ایده هایی که تازه به ذهنمان رسیده را باارزش بشماریم. پس روی اعتماد به نفس خود کار کنید و سعی نکنید خود را بی ارزش نشان دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }