با انواع کاغذ دیواری و ویژگی های آنها آشنا شویدزمان مطالعه : ۴ دقیقه

کاغذ دیواری

سال ها است که کاغذ دیواری به عنوان زینت بخش منازل، شرکت ها، کافه ها، رستوران ها، هتل ها و … در طرح ها و نقش های مختلف کلاسیک و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. از مزیت های کاغذ دیواری می توان به تنوع طرح های مختلف، نصب سریع، نداشتن بوی رنگ های صنعتی، قابل شستشو بودن و … اشاره کرد.

کاغذ دیواریکاغذ دیواری کاغذی

این نوع کاغذ دیواری از جنس کاغذ و بسیار نازک می باشد که دارای دو نوع بافت دار و ساده است. این نوع کاغذ دیواری نسبت به تمام انواع کاغذ دیواری ها قیمتی ارزان تر و طول عمری کمتر دارد و همچنین غیرقابل شستشو می باشد. در نگهداری کاغذ دیواری کاغذی باید دقت بیشتری داشته باشید؛ به دلیل اینکه به شدت آسیب پذیر و با برخورد وسایل منزل ممکن است پاره و یا از دیوار جدا گردد. همچنین بهتر است بدانید در محیط های چرب مانند آشپزخانه و محیط های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی غیرقابل استفاده می باشد.

کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل

این نوع کاغذ از مواد پی وی سی (پلیمر مصنوعی پلاستیکی) تشکیل شده است و روی آن با روکش وینیل برای مقاومت بیشتر در برابر آب، خط و خش، پارگی و تعییر رنگ در طول زمان پوشیده شده است. معمولا ضخامتی بین ۰/۱۵ تا ۰/۵ میلی متر و متراژ هر رول آن بین ۵ تا ۱۵ متر مربع می باشد. کاغذ دیواری پی وی سی در بافت های صاف و برجسته با طرح های مختلف در طیف رنگی بسیار متنوع عرضه می گردد و قیمت نسبتاً مناسبی دارد و قابل شستشو بودن آن یکی از نقاط مثبت این کاغذ‌ دیواری می باشد. بهتر است بدانید این نوع کاغذ محبوب ترین و رایج ترین نوع در دنیا می باشند.

کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری نانو بر اساس تکنولوژی نانو طراحی گردیده و دوستدار محیط زیست می باشد. در بعضی از انواع این کاغذ دیواری همان پی وی سی می باشد که با رو کش نانو پوشیده شده است. این کاغذ دیواری قابلیت شستشو، مقاوم در برابر آب، ضد خط و خش و آنتی باکتریال می باشد که آن را می توان در سطوح مختلف مانند دیوار رنگ شده، دیوار خشک و حتی کاشی نصب کرد. در برخی از مدل های این کاغذ دیواری احتیاجی به استفاده از چسب و خمیر نیست و اغلب خود چسب (پشت خود کاغذ به صورت چسبنده) تولید می گردد. کاغذ دیواری نانو قیمت بالاتری نسبت به کاغذ دیواری پی وی سی دارد.

کاغذ دیواری بافت دار

این نوع کاغذ دیواری به کاغذ دیواری مخملی معروف می باشد که معمولاً از جنس پارچه مخمل، جیر و الیاف نساجی با ترکیبی از پی وی سی تولید‌ می گردد و قیمت نسبتا بالایی دارد. این نوع کاغذ معمولاً انتخاب خوبی برای اتاق های پرسر و صدا می باشد و عایق حرارتی و جذب صدای خوبی دارد. کاغذ دیواری های بافت دار قابل شستشو نمی باشند، البته مقاوت بالایی دارند و معمولاً در رنگ های تیره و کلاسیک بیشتر تولید می گردند. در بازار این نوع کاغذ دیواری با نام نانوون هم معرفی می شود.

کاغذ دیواریکاغذ دیواری سه بعدی

این نوع کاغذ دیواری معمولاً از جنس پی وی سی و قابل شستشو می باشند، فقط فرقی که با کاغذهای دیگر دارند در نوع طراحی آن ها می باشد. طرح هایی که روی آنها چاپ می شود به شکل سه بعدی می باشد. کاغذ دیواری سه بعدی معمولا ضخامتی بین ۰/۱ تا ۰/۳ میلی متر و عرضی بین ۰/۵ تا ۱ متر دارند.

کاغذ دیواری الیاف طبیعی

این نوع کاغذ دیواری معمولا از چوب بامبو، جوت، کنف، کتان و سایر منابع طبیعی تولید می گردند و ۱۰۰ درصد ارگانیک و طبیعی هستند.
قابلیت شستشو و مقاومت نسبتاً خوبی دارند و از لحاظ قیمتی جزء کاغذهای گران قیمت محسوب می شوند. بهتر هست از این کاغذ در محیط های چرب و مرطوب استفاده نگردد.

حتماً بخوانید: شما در دکوراسیون مونوکروم فقط اجازه استفاده از یک تناژ رنگی دارید

کاغذ دیواری پارچه ای

این نوع کاغذ دیواری به پارچه دیواری معروف است و بیشتر از جنس الیاف طبیعی مانند ابریشم، کتان و یا الیاف مصنوعی مانند پلی استر تولید می گردند. پارچه دیواری زیبایی منحصر به فردی دارد، ولی در کنار این زیبایی مشکلات از جمله قیمت بسیار بالا، نصب بسیار دشوار، غیر قابل شستشو بودن و تغییر رنگ در برابر قرار گرفتن نور خورشید در طولانی مدت را دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }