آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو؛ یک کوپه تک ساخت برای یک کلکسیونر آلمانیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو

به صد سال پیش برمی گردیم، زمانی که زاگاتو و آلفارومئو اولین همکاری خود را آغاز کردند. حال جشن صد سالگی این دو همکاری در سال ۲۰۲۱ با ساخت یک خودروی تک ساخت گرفته شد. می شود گفت باعث و بانی این جشن یک کلکسیونر آلمانی بوده که یک خودرو کوپه بر پایه آلفارومئو جولیا از زاگاتو و آلفارومئو می خواسته است.

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتوطراحی ظاهری

جولیا SWB زاگاتو در قسمت شاسی اشتراکات زیادی با جولیا دارد، اما در بخش طراحی ظاهری ما شاهد یک بدنه کاملاً جدید هستیم. در نگاه کلی بدنه این خودرو ما را به یاد کوپه SZ دهه نود می اندازد، اما اگر بخواهیم جزئی تر نگاه کنیم، در نمای جلویی شاهد چراغ هایی هستیم که از کراس اوور توناله گرفته شده است و یک جلوپنجره مثلثی می بینیم که دارد به ما یادآوری می کند با یک آلفا با اصالت سر و کار داریم.

حتماً بخوانید: فراری SF90 اسپایدر نوویتک؛ یک اسب ایتالیایی اصیل با ۱۰۹۴ اسب بخار قدرت

در ادامه هم ورودی های هوا روی کاپوت و سپر و یک اسپیلیتر فیبر کربنی دارد چشم نوازی می کند. همین طور که از نمای جلویی خودرو فاصله می گیریم بیشترین چیزی که در نمای جانبی توجه ما را جذب خود می کند، حالت فست بک و آب شش های روی گلگیر است که نشان کوادریفولیو و زاگاتو بالای آن نصب شده است. البته که رینگ های آلیاژی تک پیچ و کلیپر ترمزهای زرد رنگ دارد به خوبی در نمای جانبی دلبری می کند.

به انتهای خودرو می رسیم که نوار ال ای دی نازکی ما را به یاد محصولات انگلیسی می اندازد. در ادامه هم شاهد یک دیفیوزر بزرگ دو طبقه هستیم که یک سراگزوز در وسط آن قرار گرفته است. البته که بیشترین چیزی که جلب توجه می کند سقف دو حبابی جولیا SWB زاگاتو است.

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتوکابین

خوشبختانه طرح داشبورد جولیا در این خودرو حفظ شده است و استفاده از متریال محدود به زیبایی کابین این خودرو افزوده است.

چرم مشکی با تریم دوخت سبز رنگ به همراه فیبر کربن روی داشبورد، آمپر دیجیتالی آنالوگی، یک نمایشگر لمسی در وسط داشبورد و صندلی های فیبر کربنی توانسته کابین خودرو را بسیار جذاب کند.

البته که جولیا SWB زاگاتو تیر خلاص را با غربیلک فرمان، دکمه استارت و دریچه های تهویه و دسته دنده های آلومینیومی که مستقیماً از جولیا گرفته شده است زده است.

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتومشخصات فنی

همانطور که می دانید این خودرو بر پایه آلفارومئو جولیا ساخته شده است، اما فاصله محوری آن کوتاه شده و یک بدنه کوپه دو در روی آن قرار گرفته است.

این کوپه دو در را یک پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو یدک می کشد و به آن یک قدرت ۵۴۰ اسب بخاری داده است. قابل ذکر است که تمام این قدرت از طریق یک گیبرکس شش سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود.

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتوخرید

زیاد برای خرید این خودرو عجله نکنید، زیرا از جولیا SWB زاگاتو یک دستگاه ساخته شده و الان هم پیش مالکش است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }