آیا واقعاً چرم وگان یک محصول پایداری است؟ + چرم وگان چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

چرم وگان

داستان چرم وگان حدوداً همانند کیف های کلاچ است. در واقع هر دو محصول به خاطر شرایط اقتصادی جنگ جهانی تولید شده اند و در قدیم جزء محصولات مقرون به صرفه و اقتصادی بوده اند. اما امروز داستان فرق کرده و ما شاهد استفاده از چرم وگان در برندهای معروفی چون گوچی، لویی ویتون، آدیداس، زارا و … هستیم.

چرم وگان یک چرم مصنوعی است و شعار آن حمایت از محیط زیست و حیوانات است. در تولید چرم وگان هیچ حیوانی آسیب نمی بیند و متخصصان تمام تلاش خود را می کنند تا یک محصول پایدار تولید کنند.

اما یک سؤالی پیش می آید؛ آیا واقعاً چرم وگان حامی محیط زیست است یا فقط به خاطر هزینه کم تولید شرکت ها مدافع حیوانات شده اند؟

چرم وگانچرم وگان چگونه تولید می شود؟

این چرم از یک لایه پارچه کتان یا پلی استر تشکیل شده است که روی آن را با ضایعات گیاهی چون قهوه، آناناس، چوب پنبه، کاکتوس و … می پوشانند. سپس روی این ترکیب با رزین، مواد پلاستیکی و روغن های گیاهی پوشانده می شود.

حتماً بخوانید: بیایید با لوازم آرایشی وگان رالف را نجات دهید

آیا واقعاً چرم وگان پایدار است؟

همانطور که اشاره شد برای تولید این نوع چرم از مواد لاستیکی، سیلیکونی و اکریلیکی استفاده می شود که دیگر به هیچ عنوان این مواد قبل بازیافت نیستند و مستقیماً باید به محل دفع زباله فرستاده شوند.

حالا این مواد پلاستیکی که زیست تخریب پذیر نیستند و مدت طولانی در طبیعت باقی می مانند و امکان دارد توسط حیوانات بلعیده شوند، می توانند جزء محصولات پایدار باشند؟

چرم وگانجمع بندی

چرم طبیعی به شرط ترکیب نشدن با مواد سمی، آلاینده ها و رنگ ها می تواند هم برای حفظ محیط زیست و هم برای سلامت جانواران یک محصول پایدار باشد. آن طرف قضیه هم نمی توان به راحتی ادعا کرد که محصولات چرم وگان پایدار هستند و به محیط زیست و جانوران لطمه ای وارد نمی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }