از بروز ترک های پوستی در دوران بارداری جلوگیری کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

ترک های دوران بارداری

در دوران بارداری ترک های پوستی روی شکم مادران به دلیل کشیدگی پوست پدید می آید و این موضوع باعث می شود خانم ها از ظاهر ناخوشایند پوست خود آزرده شوند. بعضی از خانم ها فکر می کنند که ترک های روی شکم به دلیل اینکه ژنتیکی است، نمی شود درمان کرد و باید با آنها کنار آمد. باید به این دسته از مادران بگوییم که اینگونه طرز تفکر کاملاً درست نیست و شما می توانید با رعایت بعضی از مسائل از بروز ترک های پوستی در دوران بارداری جلوگیری کنید.

نوشیدن آب به اندازه مورد نیاز

نباید بگذارید در دوران بارداری بدن شما خود را با نشانه های چون خشکی لب ها، خشکی گلو، سردرد، احساس خستگی، نداشتن تمرکز و … از بی آبی باخبر کند. حتماً در شبانه روز به اندازه کافی آب بنوشید تا پوست شما قابلیت ارتجاعی مطلوبی داشته باشد.

توجه داشته باشید که به اندازه مورد نیاز بدنتان در روز آب بنوشید، زیرا زیاده روی می تواند سبب ورم پاها شود.

مصرف ویتامین C

ویتامین سی برای تشکیل کلاژن و غضروف می تواند بسیار مؤثر واقع شود. جالب است بدانید رادیکال های آزاد که باعث تحلیل رفتن کلاژن و الاستین بدن می شوند با مصرف ویتامین C کاهش پیدا می کنند.

بهتر است در دوران بارداری ویتامین سی مورد نیاز بدن خود از مواد غذایی طبیعی مثل کلم پیچ، شلغم، فلفل دلمه ای، بروکلی و … تأمین کنید.

ترک های دوران بارداریژلاتین مصرف کنید

کلاژن قدرت کشش پوست را بالا می برد. حال برای افزایش کلاژن در بدن ما نیاز به ژلاتین داریم. کافی است شما استخوان قلم گاو را بجوشانید و برای طعم دادن به غذاهای خود اضافه کنید.

اضافه کردن ژلاتین های پودری به رژیم غذایی می تواند کار بسیار خوبی در این دوران باشد.

مصرف زینک

حرف از کلاژن شد، پس بهتر است تا یادمان نرفته در مورد فواید زینک برای جلوگیری از ترک های پوستی در دروان بارداری برایتان بگوییم. زینک یکی از مواد معدنی است که در طبیعت یافت می شود. اگر بدن دچار کمبود زینک شود احتمال بروز نشانه های کشیدگی پوستی در افراد بالا می رود. بهتر است بدانید که زینک در ساخت کلاژن بسیار مؤثر است و منبع خوبی برای تأمین آنتی اکسیدان است.

شما می توانید زینک را با مصرف مواد غذایی چون گوشت گاو، مرغ ، آجیل، حبوبات، تخم مرغ و غلات کامل دریافت کنید.

حتماً بخوانید: استرچ مارک؛ ترک های بدنی که بیشتر خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند

روغن نارگیل

شما می توانید برای حفظ رطوبت پوست خود بعد از حمام از روغن نارگیل استفاده کنید. البته لوسیون های حاوی روغن نارگیل هم می توانند در این زمینه به شما کمک شایانی کنند.

در ادامه شما می توانید از روغن های دیگری چون روغن زیتون، ویتامین E، کرچک و … استفاده کنید. این نوع روغن ها هم برای سلامت پوست خوب هستند و هم برای قابلیت ارتجاعی پوست.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }