هر نوع واکنش پوست صورت، خبر از یک بیماری از درون ما می دهدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

تشخیص بیماری ها از روی صورت

این روزها به دلیل تغییر سبک زندگی و تغذیه بسیاری از ما دچار بیماری هایی هستیم که خودمان خبر از آن ها نداریم، حال این بیماری ها با به وجود آمدن تغییراتی در پوست صورت ما، ما را از بیماری های درون خودمان آگاه می کند.

علت زردی صورت و چشم ها

هر زمان که رنگ صورت و سفیدی چشم شما به رنگ زرد خفیفی تغییر پیدا کرده بود، می تواند کمی به دچار شدن خود به زردی شک کنید. البته زردی همراه با علائم دیگری چون تهوع، کاهش وزن، درد شکم، خارش پوست، کاهش وزن، خستگی، تب، سر درد و کم رنگی ادرار و مدفوع همراه است.

تشخیص بیماری ها از روی صورت
تشخیص بیماری ها از روی صورت

علت رنگ پریدگی پوست

رنگ پریدگی پوست صورت می تواند خبر از فقر آهن در خون شما دهد. در واقع هر زمان که بدن دچار کمبود آهن شود، بدن نمی تواند هموگلوبین مورد نیاز خود را تأمین کند و رنگ قرمز خون تغییر پیدا می کند.

حتماً بخوانید: با جوش های سرسیاه چی کار کنیم؟

علت رنگ غیر طبیعی پوست

این موضوع بیشتر برای زنانی رخ می دهد که دچار مشکل سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند. در این مواقع تکه های ضخیم مشکی و قهوه ای بر روی پیشانی، زیر بغل، ناحیه ناف و سینه به وجود می آید.

علت خشکی و پوسته پوسته شدن لب

یکی از نشانه های کمبود آب در بدن می تواند خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها باشد. پس هر زمان لب های شما دچار چنین مشکلی شدید، مطمئن باشید که بدن شما احتیاج به آب دارد.

حتماً بخوانید: علت جوش زدن بدن چیست؟

علت ترک های گوشه دهان

معمولاً زمانی که در گوشه دهان ما التهاب به وجود می آید و این التهاب با ترک هایی نمایان می شود، بدن ما دارد خبر از کمبود ویتامین ب، آهن و روی می دهد.

تشخیص بیماری ها از روی صورت
تشخیص بیماری ها از روی صورت

علت چین و چروک های زودرس

چین و چروک به طور طبیعی ارتباط مستقیمی با افزایش سن دارد. اما در بعضی مواقع این چین و چروک ها در سنین پایین عمق پیدا می کنند و صورت ما را از حالت طبیعی خود خارج می کنند. باید بگوییم این مشکل زمانی پیش می آید که شما درگیر مصرف دخانیاتی چون سیگار هستید.

حتماً بخوانید: میلیا؛ ضایعاتی کوچک در دور چشم

دلیل چشم های پف کرده

پف چشم اگر با استراحت و خواب از بین رفت، مطمئن باشید بدن شما با بی خوابی دست و پنجه نرم می کرده است. اما اگر پف چشم شما با استراحت از بین نرفت، حتماً بایستی شما به پزشک متخصص مراجعه فرمایید. در واقع افرادی که دچار بیماری تیروئید می شوند بافت دور چشم آن ها تورم پیدا می کند.

حتماً بخوانید: علت و درمان تیرگی دور چشم چیست؟

علت لکه های زرد اطراف چشم

هر زمان که شما در دور چشم به خصوص در اطراف پلک خود لکه های زرد کوچک و نرمی را مشاهده کردید، می توانید خود را برای درگیری با یک بیماری قلبی آماده کنید. البته در این مواقع مراجعه به پزشک متخصص نباید فراموش شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }