با مشکلات بیش فعال ها بیشتر آشنا شویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مشکلات بیش فعال ها

بسیاری فکر می کنند اختلال کم توجهی یک مشکل شخصیتی است؛ اما اینگونه نیست و ما با یک اختلال عصب زیستی سر و کار داریم که هیچگاه از بین نمی رود. افراد دچار این اختلال در زندگی خود مواردی چون فراموش کاری، دوری از دوستان، نداشتن تمرکز و … رنج می برند. در ادامه ما به بعضی از مشکلات بیش فعال ها اشاره کرده ایم.

مشکلات بیش فعال هافکر کردن به مسائل گذشته

اختلال ADHD سبب شده افراد دچار آن در بعضی از مواقع بی قرار باشند و به مسائل که قبلاً اتفاق افتاده و دیگر تمام شده همچنان فکر کنند و ذهنشان را درگیر مسائل بیهوده کنند.

حتماً بخوانید: ویژگی های بیماری اختلال عدم تمرکز چیست؟

نداشتن تمرکز

از مشکلات بیش فعال ها می توان به نداشتن تمرکز اشاره کرد. این افراد در اکثر مواقع کارهای خود را به اتمام نرسانده، کار جدیدی را آغاز می کنند و اصلاً نمی توانند روی فعالیت ها و حوزه کاری خود تمرکز داشته باشند.

نکته جالب اینجاست که همین اشخاص حتی نمی توانند به انجام یک فعالیت دیگر فکر کنند و برایشان بسیار بزرگ می آید که فقط یک کار دیگر را در لیست کارهای خود بگنجانند.

مشکلات بیش فعال هافراموش کاری

اختلال عدم تمرکز سبب شده شما یک فرد فراموش کار باشید و همیشه به دلیل ضعف حافظه کارها و فعالیت های خود را فراموش کنید. اشخاصی که دچار این اختلال هستند منظور ما را به خوبی حین خرید متوجه می شوند.

حتماً بخوانید:  شغل های مناسب برای افراد بیش فعال چیست؟

اتاق خواب

اگر از خانواده این افراد در مورد نظم اتاق خوابشان سؤال کنید، حتماً با عباراتی چون (اتاق خوابش خیلی بهم ریخته است)، (عین جنگل می مونه اتاقش)، (آدم گیج میشه بره اتاق خوابش) و … مواجه می شوید.

حتماً بخوانید: بیماری ADHD؛ بیماری که هیچ راه درمانی ندارد

از دوست داشتن خوششان می آید

افراد بیش فعال از اینکه دوست داشته باشند بسیار لذت می برند؛ اما لذت آن ها بسیار کوتاه است و خیلی سریع از دوستان خود فاصله می گیرند. این اشخاص به سختی می تواند به صورت دائم با دوستان خود وقت بگذرانند.

جالب است بدانید که افراد ADHD دوستی ها را گذرا می خوانند و اصلاً برایشان اهمیت ندارد که با چند تن از دوستان خود قطع ارتباط کنند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }