قهوه، نوشیدنی الکلی، استرس و … دلایل کوچک شدن مغز هستندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

دلایل کوچک شدن مغز

شاید تیتر این مطلب ذهن شما را به موارد پزشکی و حساس هدایت کند. اما جالب است بدانید دلایل کوچک شدن مغز به مواردی ربط پیدا می کند که شاید تا به امروز به گوشتان نخورده است. در ادامه به بررسی این موارد جالب پرداخته ایم.

مصرف بیش از حد الکل

مطالعات نشان داده افرادی که بیش از حد نوشیدنی الکلی مصرف می کنند موجب تغییرات شیمیایی در مغز خود می شوند. این تغییرات سبب می شود در عملکرد انتقال دهنده های عصبی اختلال ایجاد شود و سبب کوچک شدن مغز شود.

نداشتن فعالیت بدنی

اگر شما جزء آن دست از افرادی هستید که فعالیت بدنی ندارید مطمئن باشید علاوه بر زیان رساندن به سلامت بدن خود در آینده دچار ضعف حافظه و زوال عقل خواهید شد.

حتماً بخوانید: در صورت مصرف بیش از حد قهوه چه خطراتی ما را تهدید می کند

مصرف بیش از حد قهوه

با اینکه نوشیدنی قهوه فواید بسیار زیادی برای ما انسان ها دارد، اما زیاده روی در استفاده از آن می تواند زیان های جبران ناپذیری برای ما داشته باشد. جالب است بدانید که طبق تحقیقاتی در کشور استرالیا متوجه شده اند افرادی که بیش از شش فنجان در روز قهوه می نوشند ۵۳ درصد بیشتر در معرض زوال عقل و کوچک شدن مغز هستند.

استرس و اضطراب

تحقیقات نشان داده افرادی که همیشه زندگی خود را در استرس و اضطراب می گذرانند در آینده دچار اختلال در حافظه می شوند. بهتر است بدانید که یکی از دلایل زوال عقل می تواند سطح بالای هورمون استرس کورتیزول باشد.

مشکلات شنوایی

قبل از هر چیز اگر مشکل شنوایی دارید حتماً جهت درمان به متخصص مراجعه فرمایید. زیرا افرادی که دچار اختلال در شنوایی هستند مغرشان کمتر از دیگران درگیر می شود و بیشتر از افراد دیگر دچار استرس می شوند. این موضوع از جایی نشعت می گیرد که مغز این افراد سریع تر از دیگران دچار انقباض می شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }