با ویژگی های همسری که به بلوغ عاطفی نرسیده آشنا شویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

نرسیدن به بلوغ عاطفی

اینکه دو نفر از روی ظاهر یکدیگر را دوست داشته باشند برای شروع یک رابطه عاطفی نمی تواند دلیل خوبی باشد. علاقه به ظاهر یکدیگر یکی از پارامترهای رابطه عاطفی است. در واقع شما باید ببینید که در آن رابطه عاطفی احساس امنیت دارید. باید ببینید که نیازهای شما در آن رابطه درست مطرح می شود و شما پاسخ درستی می گیرید. باید ببینید که طرف مقابل هنگام مشاجره چه رفتاری از خود نشان می دهد.

بسیاری از این باید دیدن ها است که ما به آنها در خیلی از مواقع اهمیتی نمی دهیم و فکر می کنیم ازدواج و عشق می تواند در طرف مقابل تغییر ایجاد کند.

اهمیت ندادن به حریم زندگی شما

حتماً شما برای زندگی خود حد و مرزی را تعیین کرده اید. اگر همسر به این حد و مرز اهمیت داد؛ یعنی به بلوغ عاطفی رسیده است. اما اگر با شنیدن این حد و حدود خمشگین شد و آنها را به رسمیت نشناسد، مطمئن باشید او به بلوغ عاطفی نرسیده است.

فرار از مشکلات

همیشه می گویند یک رابطه خوب زمانی رقم می خورد که در آن زوجین بتوانند باهم صحبت کنند. در بعضی از روابط این اتفاق نمی افتد و یک طرف رابطه همیشه هنگام مشکلات و اشتباهات فراری است. در واقع به مشاجره علاقه ای ندارند و سعی دارند مشکلات را نادیده بگیرند. این اشخاص معمولاً قهر را جایگزین صحبت با یکدیگر می کنند.

نرسیدن به بلوغ عاطفینیازهای شما برای او مهم نیست

همسری که به بلوغ عاطفی نرسیده است نیازهای شما را نادیده می گیرد و سعی می کنند شما را متقاعد کند که نیازهای شما منطقی نیست. در بدترین حالت هم زمانی که نیازهای خود را بازگو می کنید او شما را مسخره می کند.

حتماً بخوانید: فردی که رسیدن به بلوغ عاطفی را تجربه کرده است

درک کردن

رسیدن به بلوغ عاطفی به ما یاد داده است که همسر خود را در هر شرایطی درک کنیم و بهترین همدرد و دوست برای او باشیم. آیا همسر شما توانایی درک کردن را دارد؟

مدیریت احساسات

همسرانی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند همیشه سعی دارند شما را مسئول احساسات خود بدانند و از شما توقع دارند که احساسات آنها را مدیریت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }