به حرف ها و صحبت های همسر خود درست گوش کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

درست گوش دادن

زوج هایی که اعتماد به نفس دارند و به بلوغ عاطفی رسیده اند، صحبت کردن با یکدیگر را بهترین کار دنیا می دادند. این زوج یاد گرفته اند که تمام مشکلات با صحبت کردن حل می شود و قهر کردن برای افراد ضعیف است. پس هنر درست گوش دادن در یک رابطه عاطفی می تواند بسیار اهمیت داشته باشد و هر دو طرف رابطه باید در آن مهارت کافی را داشته باشند.

درست گوش دادنگوشی خود را کنار بگذارید

بسیاری از زوج ها هنگامی که می خواهند باهم صحبت کنند از کنار گذاشتن ابزاری که سبب حواس پرتی می شود اجتناب می کنند. سعی کنید هر چیزی که سبب حواس پرتی شما می شود را کنار بگذارید و به تک تک جمله های پارتنر خود به خوبی گوش کنید.

اطمینان دادن به پارتنر

بعد از اینکه پارتنر شما تا حدودی شما را متوجه موضوع صحبت خود کرد، بهتر است شما خلاصه ای از صحبت های او را به خودش بگویید تا اطمینان پیدا کند که شما به صحبت های او گوش می کردید.

به زبان بدن توجه کنید

درست گوش دادن احتیاج به تماس چشمی و حرکات بدن دارد. حتماً هنگام گوش دادن تماس چشمی خوبی داشته باشد و با حرکات بدن خود فرد را متوجه کنید که به حرف های او به خوبی گوشی می دهید.

درست گوش دادننظر دهید

فردی که هنر درست گوش دادن را یاد گرفته هیچ وقت هنگام صحبت های همسر خود نظر نمی دهد و فقط یک شنونده باقی می ماند. در بسیاری از مواقع فرد مقابل از ما نظر یا راهکاری نمی خواهد و فقط صرفاً احتیاج به یک شنونده خوب دارد. پس تا زمانی که از شما درخواستی نشده، راهکار پیشنهاد ندهید.

حتماً بخوانید: چگونه برای شوهر خود همسری جذاب باشیم؟

همدلی کنید

به شرایط طرف مقابل خود توجه داشته باشید و مطابق آن با جملات صحیحی که به کار می برید با او همدلی کنید. اینکه من جای تو بودم این کار رو می کردم، اشتباه است. شما باید بگویید من هم اگر جای تو بودم همین کاری رو می کردم که تو انجام دادی.

به پارتنر خود اجازه بدید

درست گوش دادن زمانی اتفاق می افتد که شما اجازه دهید پارتنرتان صحبت هایش به پایان برسد و مدام وسط حرف های او نپرید. یادتان باشد که هیچ وقت خارج از موضوعی که پارتنر شما مد نظرش است صحبت نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }