آیفون SE 2022 انتخاب خوبی برای داشتن یک گوشی میان رده نیستزمان مطالعه : ۳ دقیقه

آیفون SE 2022

تا به امروز سه نسل از آیفون اس ای رونمایی شده است. نسل اول در سال ۲۰۱۶، نسل دوم در سال ۲۰۲۰ و نسل سوم در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد. سری SE آیفون گوشی کاملاً اقتصادی و میان رده به حساب می آید و می شود به طور قاطع گفت ارزان ترین آیفون موجود در جهان است.

امروز می خواهیم آیفون SE 2022 را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم آیا این گوشی ارزش هزینه ۱۸ میلیون تومانی را دارد یا خیر.

آیفون SE 2022طراحی ظاهری آیفون SE 2022

توقع می رفت که سال ۲۰۲۲ نسل سوم اس ای با چهره ی متفاوتی نسبت به نسل دوم رونمایی شود. اما متأسفانه ما طراحی را می بینیم که در سال ۲۰۲۰ می دیدیم. این گوشی از نظر طراحی هیچ فرقی با آیفون ۸ و آیفون SE 2020 ندارد. حتی آیفون نخواسته که در سال ۲۰۲۲ حسگر اثر انگشت خازنی را از صفحه نمایش بردارد.

بسیاری می گویند با اینکه طراحی این گوشی قدیمی است، اما گوشی به شدت خوش دست، باریک و کم وزنی است. نمی دانیم، نظر شما چیست؟

حتماً بخوانید: آیفون SE 2020؛ یک گوشی میان رده از کمپانی اپل

باتری اس ای ۲۰۲۲

آیفون برای این نسل از یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپرساعت استفاده کرده است. این باتری نسبت به نسل قبلی سبک تر است و می تواند به مدت ۶۲ ساعت در حالت استندبای بماند. برای شارژ کامل این گوشی که به مدت ۸۰ دقیقه طول می کشد شما به یک شارژر ۲۰ واتی احتیاج دارید که باید خودتان آن تهیه کنید.

آیفون SE 2022پلتفرم

زمانی که این گوشی را در دست خود دارید، انگاری یک آیفون ۱۳ پرومکس خریدید. پلتفرم اس ای ۲۰۲۲ به شدت قوی است و شما می توانید بهترین خروجی را هنگام کارهای سنگین، بازی، تدوین ویدیو و … بگیرید.

در مورد IOS 15.3 این گوشی هم باید بگوییم به مدت ۵ سال آپدیت می گیرد.

حتماً بخوانید: برای خرید گوشی با بودجه ۹ تا ۱۵ میلیون سامسونگ بخریم یا شیائومی؟

نمایشگر

ما در سال ۲۰۲۲ هستیم نه سال ۲۰۱۶؛ واقعاً چرا آیفون برای نمایشگر این گوشی از نوع LCD با رزولوشن ۷۲۰ HD استفاده کرده است. تازه نرخ بروزرسانی آن ۶۰ هرتز است.

به طور کلی بگوییم شما زمانی که در یوتیوب یا اینستاگرام هستید، باید تمامی ویدیوها و تصاویر را به صورت HD تماشا کنید.

حتماً بخوانید: چرا iPhone 13 نخریم؟ + اما چرا باید آیفون ۱۳ بخریم؟!

اسپیکر

دو اسپیکر استریویی که در بالا و پایین این گوشی نصب شده، می توانند خروجی صدای خوبی را در اختیار شما قرار دهند. جالب است بدانید اسپیکرهای آیفون SE 2022 همانند آیفون ۱۳ هست.

آیفون SE 2022دوربین

در بخش دوربین آیفون SE 2022 خود را با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسل به نمایش گذاشته است. اگر بخواهیم دوربین اس ای ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم دوربین اصلی عکس های خوبی را ثبت می کند، ولی در بخش جزئیات کمی ضعیف عمل کرده است. بهتر است بدانید در دوربین این گوشی خبری از حالت شب نیست. راحت بگوییم شما یک لنز دوربین اصلی دارید که در سال ۲۰۲۰ روی اس ای نسل دوم بود و می توانست تصاویر نسبتاً خوبی را در گالری شما به ثبت برساند.

در بخش دوربین سلفی هم آیفون SE 2022 زیاد چنگی به دل نمی زند. در واقع عکس هایی باکیفیت خوب در اختیار شما قرار می دهد و می شود گفت جزئیات تصاویر نسبتاً خوب است.

در آخر

ما در سال ۲۰۲۲ هستیم و اکثر تولید کنندگان گوشی های هوشمند اندروید دارند گوشی های میان رده بسیار خوبی را تولید می کنند. پس کمی خرید آیفون اس ای ۲۰۲۲ منطقی به نظر نمی آید و بهتر است شما برای داشتن یک گوشی اقتصادی به سراغ رقبای آیفون بروید. البته اگر عاشق رابط کاربری آیفون هستید، چاره ای جزء خرید اس ای ۲۰۲۲ را ندارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }