ردمی نوت ۱۰ شیائومی؛ یک گوشی اقتصادی جذابزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی ردمی نوت ۱۰ شیائومی

بسیاری از ما دوست داریم برای کارهای روزانه خود یک گوشی اقتصادی با یک عملکرد نسبتاً خوب داشته باشیم. حال همین موضوع سبب شده گوشی سازان بزرگ دنیا دست به تولید گوشی هایی بزنند که بسیار شباهت به گوشی میان رده داشته باشد و در کنار بدنه و مشخصات فنی معمولی خود بتواند مشتریان خود را به خوبی هنگام کار پشتیبانی کنند. ردمی نوت ۱۰ شیائومی یکی از این گوشی ها است.

بررسی ردمی نوت 10 شیائومی
بررسی ردمی نوت ۱۰ شیائومی

طراحی ظاهری ردمی نوت ۱۰ شیائومی

همانطور که از قیمت این گوشی معلوم است، ما با یک گوشی بسیار معمولی سر و کار داریم و نباید توقع یک طراحی ظاهری با متریال خاص را  داشته باشیم. اما ردمی نوت ۱۰ سعی کرده کمی با طراحی نسبتاً خوب، خود را به گوشی های میان رده نزدیک کند تا بتواند سهم خوبی از بازار گوشی های ارزان قیمت نصیب خود کند.

ردمی نوت ۱۰ در کنار صفحه نمایشگر ۶.۴ اینچی، خود را به یک بدنه پلاستیکی و یک صفحه نمایشگر از جنس گوریلا گلس ۳ تجهیز کرده است. هنگامی که این گوشی را در دست می گیرید خوشبختانه شیفته خوش دستی آن خواهید شد، اما زمانی که گوشی را روشن می کنید و می خواهید کلیپی تماشا کنید، متوجه می شوید این خوش دستی کمی به ضرر شما تمام شده است، زیرا هنگام استفاده به دلیل اینکه شیائومی اسپیکرهای خود را بالا و پایین این گوشی قرار داده است، انگشتان شما مانع از ورود صدا واضح می شوند. البته شاید بعد از مدتی استفاده با این مشکل کنار آمدین.

اگر به فریم پلاستیکی این گوشی توجه کنید، حتماً متوجه قرار گیری سنسور اثر انگشت خواهید شد. باید بگوییم این ابتکار عمل در جایگیری سنسور اثر انگشت ستودنی است و می شود شیائومی را به خاطر این کار تشویق کرد. تا یادم نرفته خوب هست بدانید که سرعت عملکرد این سنسور بسیار خوب است.

در مورد ضد آب بودن این محصول باید بگوییم ردمی نوت ۱۰ از گواهی IP53 پیروی می کند و فقط در برابر آب و گرد و غبار مقاومت دارد.

حتماً بخوانید: شیائومی می ۱۱ لایت؛ گوشی از جنس پرچمداران شیائومی

صفحه نمایش

هنگام بررسی ردمی نوت ۱۰ شیائومی متوجه شدیم که این گوشی با حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت توانسته خود را شبیه پرچمداران بزرگ دنیا کند و در هنگام کار در شب و روز توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. در مورد نرخ نوسازی این گوشی باید بگوییم عدد ۶۰ Hz می تواند کار با این گوشی را حوصله سر بر نکند.

بررسی ردمی نوت 10 شیائومیدوربین ردمی نوت ۱۰ شیائومی

وقتی به پشت ردمی نوت ۱۰ نگاه می کنید، متوجه یک بامپ به همراه چند ماژول دوربین می شوید که از بدنه گوشی جدا شده اند. شاید در این موقع به خود بگویید که این گوشی دوربین بسیار قوی دارد و می تواند شما را شگفت زده کند. اما باید بگوییم شیائومی کمی با روحیات شما بازی کرده و خبری از دوربین های عجیب و غریب در این گوشی نیست. البته نسبت به هزینه ای که کرده اید شما با دوربین هایی سر و کار دارید که می تواند در گوشی های میان رده مشاهده کرد.

به ترتیب دوربین واید، اولتراواید، ماکرو و عمق سنج با اعداد ۴۸ مگاپیکسل، ۸ مگاپیکسل، ۳ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل در پشت گوشی خود را به نمایش گذاشته اند.

میریم سراغ عکاسی با این گوشی؛ در کل ردمی نوت ۱۰ در روز و مکان هایی که نور به اندازه کافی وجود دارد می تواند عکس هایی با گستره دینامیکی  خوبی در اخیتار شما قرار دهد. در شب هم شما با قرار دادن دوربین در حالت Night می تواند عکس های خوبی را در گوشی خود ثبت کنید.

در مورد دوربین اولتراواید باید بگوییم نه در روز و نه در شب عملکرد خوبی ندارد و نمی توانید با این دوربین جزئیات خوبی را ثبت کنید. در آخر هم می رسیم به دوربین ماکرو که توانسته در این گوشی عملکرد نسبتاً خوبی داشته باشد.

بررسی ردمی نوت 10 شیائومی
بررسی ردمی نوت ۱۰ شیائومی

پلتفرم ردمی نوت ۱۰

در مورد پلتفرم این گوشی باید بگوییم، ردمی نوت ۱۰ با اندورید ۱۱ و رابط کابری MIUI 12 به بازار عرضه شد. پس ما با یک گوشی به روز از شیائومی سر و کار داریم.

حتماً بخوانید: سامسونگ گلکسی A32؛ یک گوشی میان رده از سامسونگ

بازی با ردمی نوت ۱۰

ردمی نوت ۱۰ خوشبختانه به دلیل پردازنده سیستم عامل اندروید اسپند راگون ۶۷۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگ رم  می تواند گیمرها را تا حدودی پشتیبانی کند. البته رقبای این گوشی عملکرد بهتری هنگام بازی دارند.

باتری

موضوعی که توانسته ردمی نوت ۱۰ شیائومی را جذاب کند، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری آن است که می تواند ما را تا ۲۵ ساعت مشاهده فیلم و ۱۵ ساعت کار همیاری کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }