خوابیدن به کدام سمت صحیح است؟ خوابیدن به پهلوزمان مطالعه : ۲ دقیقه

خوابیدن به کدام سمت صحیح است؟

بعضی از عادات اشتباه هنگام خواب می تواند ما را هنگام صبح کسل کند و آن روی خوش را از چهره ما بگیرد. ناگفته نماند که حالت کسلی را بیشتر افرادی تجربه می کنند که هنگام شب به شکم و به پشت می خوابند. اما یک سوال؛ خوابیدن به کدام سمت صحیح است؟

خوابیدن به کدام سمت صحیح است؟
خوابیدن به کدام سمت صحیح است؟

خوابیدن به پشت

خوابیدن به پشت را بیشتر برای افرادی مناسب می دانیم که دچار دردهای سینوسی هستند و می خواهند سردردهای تنشی خود را تسکین ببخشند. این نوع خوابیدن برای سلامت مهره ها و کاهش فشار به قفسه سینه بسیار مناسب است.

به پشت خوابیدن برای خانم های باردار و افرادی که کمر درد دارند اصلاً مناسب نیست. البته به پشت خوابیدن برای تمامی افرادی که از بالش های استاندارد استفاده نمی کنند هم می تواند مناسب نباشد.

حتماً بخوانید: جالب است بدانید که در خواب هم می شود کالری سوزی و کاهش وزن را تجربه کرد

خوابیدن به پهلو

حتماً تجربه خوابیدن به پهلو را داشته اید. اگر توجه کنید در این مواقع ناخودآگاه پاهای شما به سمت شکمتان جمع می شود. این موضوع سبب می شود حجم ریه های شما کاهش یابد.

می شود گفت به پهلو خوابیدن بهترین پوزیشن برای یک خواب راحت است. چه خوب می شود شما هنگام شب به پهلوی چپ خود بخوابید، زیرا این نوع پوزیشن شما را از شر خر و پف راحت، به سلامت گوارش و قلب شما کمک و گردش خون در بدن شما را بهتر می کند و شما دیگر در این حالت خوابیدن سوزش سر دل را تجربه نخواهید کرد.

حتماً بخوانید: آیا مواد غذایی که قبل از خواب نباید خورد را می دانید؟

خوابیدن به شکم

اگر دوست دارید ستون فقرات خود را فشرده کنید، حتماً به شکم بخوابید، زیرا در این مواقع گردن شما تمایل پیدا می کند به عقب و می تواند به ستون فقرات شما لطمه وارد کند. به طور خلاصه بگوییم، این نوع خوابیدن بدترین نوع خواب است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }