فرق افسردگی در مردان و زنان چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

فرق افسردگی در مردان و زنان

شاید تا به امروز فکر می کردیم افسردگی ربطی به جنسیت ندارند و علائم آن در هر جنسیتی یکسان است. اما جالب است بدانید که امروز ما داریم از فرق افسردگی در مردان و زنان صحبت می کنیم و جالب تر این است که هر زن و مردی نسبت به بیماری افسردگی واکنش های متفاوتی نشان می دهد.

فرق افسردگی در مردان و زناناعتیاد به الکل و مواد مخدر

مردان در زمان افسردگی بیشتر روی می آورند به اعتیاد و مصرف نوشیدنی های الکلی و جالب است بدانید که این موضوع در سنین پایین بیشتر مردان را درگیر خود می کند. در این مواقع دیده شده که مردان روی به سیگار کشیدن، روابط جنسی پرخطر، قمار و رانندگی پرخطر می آورند.

حتماً بخوانید: آیا تجربه دوری از افسردگی را داشته اید؟

مدت زمان افسردگی

مدت زمان افسردگی مردان بیشتر از زنان است. این موضوع از جایی نشعت می گیرد که مردان در بازگو کردن احساسات خود به راحتی زنان عمل نمی کنند. پس متوجه شدن علائم افسردگی در مردان بسیار سخت تر از زنان است و برای همین مردان مدت زمان بیشتری را در افسردگی به سر می برند.

فرق افسردگی در مردان و زناناقدام به خودکشی

همانطور که در پاراگراف بالا گفته شد، متوجه شدن علائم افسردگی در مردان بسیار سخت تر از زنان است. حال این جریان سبب شده مردان بیشتر در معرض خودکشی قرار بگیرند.

نشخواری فکری

هنگامی که مردان ناراحت می شوند سعی دارند خود را از شرایط دور کنند و از هر موضوعی در جهت حواس پرتی خود استفاده کنند. اما زنان در دوران افسردگی خود را با افکار منفی و سرزنش بسیار آزار می دهند و دائماً در حال نشخواری فکری هستند.

فرق افسردگی در مردان و زنانعکس العمل فیزیکی

در زندگی زنان نسبت به مردان بیشتر به وقایع استرس زا عکس العمل نشان می دهند. گریه کردن از عکس العمل هایی است که در زمان افسردگی بسیار در زنان دیده می شود.

حتماً بخوانید: نشانه های افسردگی فصلی چیست و چگونه می توانیم آن را تشخیص دهیم؟

دچار شدن به اختلال خوردن

در زمان افسردگی دچار شدن زنان به اختلال خوردن بیشتر از مردان است. از نشانه های این اختلال می تواند پرخوری بی اشتهایی باشد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }