یکی از دلایل خروپف می تواند بالش یا روبالشی شما باشدزمان مطالعه : ۱ دقیقه

یکی از مشکلات شایع در میان مردم به خصوص در میان افراد میان سال خروپف است. این مشکل که بیشتر آقایان دچار آن هستند دلایل مختلفی دارد و هر فردی به هر دلیلی با این مشکل دست و پنجه نرم می کند. ما در ادامه به چند دلیل رایج خروپف اشاره کرده ایم و برای هر کدام از آنها راه درمانی را پیشنهاد داده ایم.

کاهش وزن

تجمع چربی در گردن و ته زبان می تواند یکی از علل خروپف باشد. البته که افراد لاغر هم خروپف می کنند، اما اگر شما بعد از اضافه وزن دچار خروپف شده اید، بهتر است برای درمان خروپف به فکر کاهش وزن خود باشید.

شیوه صحیح خوابیدن

به گونه ای بخوابید که راه های هوایی آزاد باشند و هوا راحت تر جریان پیدا کند. به طور مثال اگر عادت دارید به پشت بخوابید، احتمال خروپف کردن شما هم بالا می رود.

بسته بودن راه های تنفس

یکی دلایل خروپف بسته بودن راه های تنفس است. سعی کنید مصرف آب و مایعات را بیشتر کنید و اگر برایتان مقدور است قبل از خواب یک دوش آب گرم بگیرید.

تغییر در رژیم غذایی

حتماً می دانید که خروپف ارتباط مستقیمی با افزایش جذب کربوهیدرات دارد. پس اگر می خواهید مشکل خود را ریشه ای حل کنید باید یک رژیم غذایی صحیح داشته باشید و به التهاب روده خود توجه زیادی داشته باشید.

حتماً بخوانید: خوابیدن در اتاق خواب گرم چه بلایی به سرمان می آورد؟

عوض کردن روبالشی و بالش

ذرات آلرژی زا می توانند سبب خروپف شوند. اگر شما در طی روز مشکل آلرژی ندارید، اما در هنگام خواب به دلیل آلرژی خروپف می کنید احتمالاً مشکل از روبالشی یا بالش شما است و باید آنها را عوض کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }