جالب است بدانید که در خواب هم می شود کالری سوزی و کاهش وزن را تجربه کردزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کاهش وزن در خواب

داشتن بدنی بدون اضافه وزن برای بسیاری از افراد یک آرزو است. حال افراد برای رسیدن به آرزوی خود از هر فرصتی استفاده می کنند تا کالری بسوزانند و سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهند. در ادامه ما به مواردی اشاره کرده ایم که شما کاهش وزن در خواب را تجربه کنید.

کاهش وزن در خوابورزش کنید

اگر سعی کنید هر روز ورزش کنید و در ورزش های خود از حرکات قدرتی بهره ببرید این امکان وجود دارد شما در خواب به کاهش وزن خود کمک کنید. توجه کنید که هر چه توده عضلانی بدن بیشتر باشد شما می توانید در خواب کالری سوزی بیشتری را تجربه کنید.

حتماً بخوانید: دلیل اینکه من کاهش وزن را تجربه نمی کنیم، چیست؟

برنامه منظم غذایی

بدن ما بر اساس یک ریتم شبانه روزی کار می کند که به آن ساعت داخلی بدن می گویند. بنابراین داشتن یک برنامه منظم برای صرف وعده های غذایی می تواند تأثیر زیادی بر روی این ریتم شبانه روزی داشته باشد. پس سعی کنید در شبانه روز خود یک برنامه منظم برای خواب و تغذیه خود داشته باشید.

حتماً بخوانید: چگونه هنگام شب خواب عمیق را تجربه کنیم؟

داشتن خواب کافی

خواب کافی خود برای عملکرد دستگاه ایمنی و هورمون های طبیعی بسیار ضروری است. سعی کنید برنامه منظمی برای خواب خود داشته باشید. اگر خواب کافی در طی شبانه روز نداشته باشید مغزتان دچار کمبود خواب می شود و شما احساس گرسنگی می کنید و برای رفع گرسنگی خود اقدام به تغذیه می کنید.

کاهش وزن در خواباتاق خود را خنک کنید

اگر دوست دارید کاهش وزن در خواب را تجربه کنید، حتماً دمای اتاق خواب خود را خنک نگه دارید. این موضوع می تواند تأثیر زیادی در متابولیسم بدن شما داشته باشد.

حتماً بخوانید: کاهش وزن هنگام صبح؛ صبح ها چی کار کنیم تا لاغر شویم؟

بدون لباس بخوابید

زمانی که دمای بدن شما پایین می آید چربی قهوه ای شما شروع به سوزاندن می کند تا شما را گرم نگه دارد. آن طرف قضیه هم زمانی که چربی های قهوه ای بدن کالری می سوزانند حرارت تولید می کنند و سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شوند.

اگر بخواهیم یک نتیجه کلی درباره ی این موضوع داشته باشیم، باید شما دمای بدن خود را هنگام خواب پایین بیاورید. یکی از راه های پایین آوردن دمای بدن می تواند بدون لباس خوابیدن باشد.

حتماً بخوانید: در حال ایستادن و نشستن هم کالری بسوزانید

اتاق خواب خود را تاریک نگه دارید

نور خود می تواند تأثیر زیادی بر سوخت و ساز بدن هنگام شب داشته باشد. سعی کنید قبل از خواب زیاد خود را با نور مواجه نکنید و هنگام شب اتاق خواب خود را تاریک نگه دارید. جالب است بدانید که مواجه شدن با نور زیاد قبل از خواب می تواند سطح ملاتونین را در بدن کاهش دهد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }