اگر پاهایتان در اکثر مواقع سرد است، احتمال دارد به بیماری دچار شده ایدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

سردی پا

بعضی از احساسات و نشانه ها در بدن ما بازگوکننده خبر بد هستند. احساس سردی پا می تواند از آن دست مواردی باشد که ما را از بیماری هایی در بدنمان مطلع می کند.

سردی پابیماری آنمی

افرادی که به بیماری آنمی مبتلا هستند بدنشان قادر به تولید گلبول قرمز به اندازه کافی نیست، برای همین دلیل افرادی که دچار این بیماری هستند در پاهای خود احساس سرما می کنند.

حتماً بخوانید: برخی از بیماری ها را می شود از روی پا تشخیص داد

علت سرد شدن ناگهانی دست و پاها استرس است

زمان هایی که استرس دارید حتماً متوجه شده اید که دست و پاهای شما به طور ناگهانی سرد می شود. علت این است که بدنتان در این مواقع خون را به سمت مرکز بدنتان می فرستد و خون از دست و پاهای شما دور می شود.

سردی پاهاکم کاری تیروئید

در زمان هایی که غده تیروئید هورمون کافی تولید نمی کند، به اصطلاح می گویند فرد دچار کم کاری تیروئید است. در این زمان ها افرادی که دچار کم کاری تیروئید هستند، به احتمال زیاد سردی پاها را تجربه می کنند.

حتماً بخوانید: هر نوع تغییر ظاهری در موها خبر از بیماری می دهد

کلسترول بالا

کلسترول بالا سبب التهاب در رگ ها می شود و در گردش خون اختلال ایجاد می کند. اگر کلسترول در بدنتان تجمع پیدا کرده، احساس سرما در پاها می تواند کاملاً طبیعی باشد.

حتماً بخوانید: با چند مورد از بیماری های شایع در زنان آشنا شوید

بیماری برگر

زمانی که سرخرگ ها و سیاهرگ ها ملتهب می شود و لخته خون سبب مسدود شدن آن ها می شود، ما می گوییم فرد به بیماری برگر مبتلا شده است. در این شرایط فرد بیمار احساس سرما در دست و پاهای خود می کند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }