هر نوع تغییر ظاهری در موها خبر از بیماری می دهدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تشخیص بیماری از روی مو

یکی از تغییرات ظاهری که می تواند خبر از بیماری در درون ما دهد، تغییر ظاهری موی سر است. این تغییرات می تواند با تغییر رنگ، ریزش، شوره سر، نازک شدن و … در موی سر ما نمایان شود. در ادامه شما را با این تغییرات ظاهری آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب بتواند شما را از بیماری های درونتان آگاه سازد.

علت خاکستری شدن مو

زندگی امروزه به دلیل هیاهویی که دارد بسیاری از ما را به خوبی با استرس و اضطراب آشنا کرده است. این آشنایی سبب شده تغییر در رنگ موهای سر ما ایجاد شود و آن ها را به رنگ خاکستری تغییر داده است.

تشخیص بیماری از روی مو
تشخیص بیماری از روی مو

علت شکنندگی موی سر

متأسفانه شکنندگی مو می تواند علامتی باشد که ما را روانه اتاق عمل، شیمی درمانی و پرتو درمانی کند. در واقع شکنندگی مو می توانند خبر از سندرم کوشینگ بدهد. این سندرم در اثر افزایش ترشح هورمون کورتیزول از غده فوق کلیوی رخ می دهد و فرد بیمار با علائمی چون فشار خون، کمر درد و خستگی و بی حوصلگی دست و پنجه نرم می کند.

حتماً بخوانید: نقش ورزش در سلامت پوست و موی سر

علت خشک شدن مو

یکی از علل خشکی موهای سر می تواند تخلل در کار غده تیروئید باشد. البته توجه کنید که خشکی مو می تواند با شیوه نادرست مراقبت از مو هم ارتباط داشته باشد.

حتماً بخوانید: روغن های طبیعی که برای رشد مو معجزه می کنند

علت ریزش مو

ریزش موی سر می تواند دلایلی زیادی داشته باشد. یکی از این دلایل می تواند کم خونی و فقر آهن باشد. البته همانطور که گفته شد ریزش مو می تواند دلایل زیادی داشته باشد. به طور مثال اگر شما طی یک ماه گذشته به دلیلی در زندگی خود دچار استرس و اضطراب شده باشید، امکان دارد که یک ریزش موی ناگهانی را تجربه کنید.

تشخیص بیماری از روی مو
تشخیص بیماری از روی مو

شوره سر

فصول سرد سال، التهابات پوستی و حساسیت پوست به مواد تخمیری می تواند از مواردی باشد که شما دچار شوره سر شوید. در این مواقع به جای درمان های خودسرانه حتماً به پزشک متخصص مراجعه فرمایید و حتماً از محصولات درمانی استفاده کنید که پزشک به شما تجویز کرده باشد.

حتماً بخوانید: بعد از حمام با موهای خیس چی کار کنیم؟

نازک شدن تار موها

پروتئین یکی از مواد مغذی برای تغذیه موی سر است. هر زمان که احساس کردید تار موهای شما نازک و دچار ریزش شده به میزان پروتئین دریافتی بدن خود رجوع کنید که اگر کم باشد، دارید دستی دستی به موهای خود زیان می رسانید.

البته توجه داشته باشید که عملی به نام عمل بای پس معده می تواند پروتئین دریافتی بدن شما را کاهش دهد و شما را دچار ریزش مو و نازک شدن تار موها کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }