با چند مورد از بیماری های شایع در زنان آشنا شویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

بیماری های شایع در زنان

هر فردی بسته به آناتومی بدن و جنسیتش در معرض بیماری های شایعی قرار می گیرد. امروز روی سخن ما با جنسیت مونث است و قصد داریم بیماری های شایع در زنان چون سرطان سینه، عفونت دستگاه تناسلی، تنبلی تخمدان و … مورد بررسی قرار دهیم.

بیماری های شایع در زنانسرطان سینه

یکی از شایع ترین بیماری هایی که در زنان دیده می شود، سرطان سینه است. از نشانه های این بیماری می توان به ترشحات غیرطبیعی، برآمدگی، فرورفتگی، خونریزی غیر طبیعی، تغییر در بافت سینه ها، درد زیر بغل، تغییر شکل نوک سینه ها، تغییر در شکل و اندازه یکی از سینه ها، پوسته پوسته شدن و توده قابل مشاهده اشاره کرد. متأسفانه این سرطان یکی از شناخته شده ترین انوع سرطان در بین زنان است و بیشترین آمار مرگ و میر در زنان را متعلق به خود کرده است. پس هرگونه تغییر در سینه های خود مشاهده کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید، بهتر است بدانید تشخیص و درمان در مراحل ابتدایی امکان بازگشت بیماری کمتر خواهد کرد.

زگیل تناسبی

از دیگر بیماری های رایج در بین زنان زگیل تناسبی است. برای پیشگری از این نوع بیماری رعایت بهداشت جنسی و تزریق واکسن اچ پی وی می تواند بسیار مؤثر واقع شود.

تنبلی تخمدان (تخمدان پلی کیستیک)

از دیگر بیماری هایی که بسیاری از خانم ها دچار آن هستند، بیماری تبلی تخمدان است. اگر شما دچار این بیماری شده باشید، اما نسبت به آن بی اهمیت باشید، حتماً شما دچار مشکلاتی چون قاعدگی نامظم، زیاد شدن و ضخیم شدن موی بدن، چرب شدن پوست و مو، جوش های پوستی شدید و … می شوید. حوصله این مطلب برای توضیح کافی این بیماری کافی نیست، برای همین شما برای تکمیل دانسته های خود به این لینک مراجعه کنید.

بیماری های شایع در زنانسرطان تخمدان

از متداول ترین بیماری ها بین زنان سرطان تخمدان است. این بیماری نشانه هایی چون تکرر ادرار، درد لگن و شکم، نفخ، فشار در شکم و کم اشتهایی دارد. اگر در بدن خود چنین نشانه هایی را مشاهده کردید حتماً به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه فرمایید.

عفونت دستگاه تناسبی

خارش و سوزش واژن، ترشحات پنیری شکل، درد هنگام روابط جنسی و بوی بد ترشحات می تواند نشان از ابتلا به عفونت دستگاه تناسلی باشد. بهتر است بدانید اکثر خانم ها حداقل یک بار به این بیماری مبتلا شده اند. مواری چون لباس زیر نامرغوب، عوض نکردن به موقع لباس زیر، شستن واژن با صابون، زیاده روی در شستن واژن، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک و رعایت نکردن بهداشت جنسی می تواند سبب ابتلا به این بیماری شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }