تجربه یک ماه زندگی در سوئد را داشته اید؟زمان مطالعه : ۵ دقیقه

تجربه مهاجرت به سوئد

امروز ما در این مطلب به هزینه های یک ماه زندگی کشور سوئد پرداخته ایم تا شما عزیزانی که قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید کمی با مخارجتان در یک ماه آشنایی داشته باشید. در همین اول ابتدای مطلب به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های گفته شده برای یک زندگی بسیار نرمال است و شما نباید با این نوع هزینه ها توقع یک زندگی بسیار مرفه را در کشور سوئد داشته باشید.

خرج و مخارج خوراک یک ماه سوئد

خرج و مخارج خوراک یک ماه سوئد

هر جای دنیا که باشیم برای همه ی ما مهمترین مسئله زندگی می تواند خوراک باشد. قبل از گفتن هزینه خوراک در کشور سوئد بهتر است بدانید که هزینه خوراک در سوئد همانند دیگر کشورهای جهان است، یعنی هر چه شما بیشتر هزینه کنید کیفیت خوراک شما افزایش پیدا می کند. حال تجربه مهاجرت به سوئد می گوید که شما در طی یک ماه برای یک خوراک معمولی باید بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کرون هزینه کنید.

حتماً بخوانید: هتل آتلانتیس دبی؛ یک هتل ۵ ستاره لوکس در کشور امارات متحده عربی

خرید پوشاک در سوئد

قبل از همه چیز بهتر است بدانید پوشاکی که شما برای استفاده در کشور سوئد می آورید اصلاً به کارتان نمی آید. زیرا کشور سوئد یک کشور سرد سیر است و طبیعتاً پوشاک مخصوص خود را می خواهد. حال اگر شما دانجشو باشید و قصد مهاجرت به سوئد را داشته باشید باید در ماه حدود ۵۰۰ کرون بابت این قضایا خرج کنید. اگر هم متاهل باشید طبیعتاً هزینه پوشاک شما بیش از ۱۰۰۰ کرون در ماه می شود. در آخر هم دوباره تأکید می کنیم که بسیاری از لباس های شما مناسب کشور سوئد نیست، پس زیاد چمدان خود را سنگین نکنید.

اجاره خانه در سوئد

اجاره خانه در سوئد

اجاره خانه در سوئد به صورت رزروی است، زیرا در سوئد ما شاهد این هستیم که تعداد خانه ها بسیار کم است. پس اگر شما برای اولین بار است وارد کشور سوئد می شوید باید فکر خانه های رزروی را از سرتان خارج کنید. پس می رسیم به اجاره خانه در سوئد که به دوسته دانشجو و غیر دانشجو تقسیم می شود. قبل از هزینه اجاره خانه بهتر است بدانید که بهترین روش پیدا کردن خانه می تواند سایت های اینترنتی باشد.

اگر شما دانشجو هستید و قصد دارید یک خانه ی ۱۸ الی ۲۰ متری اجاره کنید که آشپزخانه، سرویس بهداشتی و … با دیگران مشترک باشد باید حدود ۳۵۰۰ کرون در ماه هزینه کنید. اگر هم شما متاهل هستید و قصد دارید یک خانه بسیار معمولی برای زندگی کردن خود اجاره کنید باید حداقل ۵۰۰۰ کرون هزینه کنید. تجربه مهاجرت به سوئد یاد آوری می کند که این مبلغ هزینه برای اجاره یک خانه خارج از شهر است.

خرج تفریح در سوئد

اگر شما فردی باشید که در ماه دوست دارید یک تفریح بسیار ساده مثل رفتن به کنسرت، خوردن یک غذای گرم در رستوان، نوشیدن یک فنجان قهوه در هنگام عصر و … داشته باشید احتایج به حداقل ۳۰۰ کرون دارید. البته باز هم تأکید می کنیم که این مبلغ برای یک تفریح بسیار ساده است.

خرج تفریح در سوئد

هزینه آرایشگاه و باشگاه در سوئد

یکی از مهمترین مسائلی که بسیاری ساده به آن نگاه می کنند، هزینه آرایشگاه و باشگاه است. اگر شما خانم باشید و قصد یک اصلاح ساده در یک آرایشگاه را داشته باشید در ماه احتیاج به ۳۰۰ کرون دارید. تجربه زندگی در سوئد می گوید این مبلغ برای آقایانی که قصد اصلاح موی سر خود را دارند حدود ۱۰۰ کرون کاهش پیدا می کند.

در مورد هزینه باشگاه هم باید بگوییم که این مسئله به دو قسمت دانشجویی و غیر دانجشویی تقسیم می شود. دانجشوها در کشور سوئد برای رفتن به باشگاه به حدود ۲۵۰ کرون و غیر دانشجوها به حدود ۶۰۰ کرون احتیاج دارند.

هزینه سلامت در کشور سوئد
هزینه سلامت در کشور سوئد

هزینه سلامت

جریان سلامت در کشور سوئد به این صورت است که شما بایستی خود را به درمانگاه منقطه خود معرفی کنید تا بتوانید به سلامت خود رسیدگی کنید. حال اگر شما در کشور سوئد قصد داشته باشید که یک پزشک معاینه تان کند باید حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ کرون هزینه کنید. اگر قصد تجربه مهاجرت به کشور سوئد را داشته باشید حتماً برایتان جالب می آید که سوئد هزینه خرید بیش از ۲۵۰۰ کرون دارو را برای شهروندان خود رایگان کرده است تا سلامت آن ها لطمه نبیند. البته هزینه دارو شما اگر تا ۲۵۰۰ کرون شود ۵۰ درصد تخفیف شامل حال شما می شود.

هزینه حمل و نقل در سوئد

هزینه حمل و نقل

حمل و نقل در کشور سوئد به این صورت است که اگر شما قصد استفاده از اتوبوس را در این کشور دارید بایستی یک نرم افزار در تلفن همراه خود نصب کنید تا بتوانید تیکت اتوبوس را خریداری کنید. در این نرم افزار شما حق انتخاب این را دارید که اعلام کنید دانشجو یا غیر دانشجو هستید تا تخفیفی شامل حالتان شود. اگر دانجشو باشید شما در ماه به ۶۰۰ کرون و اگر غیر دانشجو باشید شما در ماه به ۸۰۰ کرون احتیاج دارید.

در مورد هزینه تاکسی هم باید بگوییم که بسیار بالا است و هر فردی نمی تواند در این کشور از تاکسی استفاده کنید. به طور مثال اگر شما قصد داشته باشید از درب منزل خود تا فرودگاه بروید باید حدود ۷۰۰ کرون هزینه کنید.

تجربه مهاجرت به سوئد به ما گوشزد می کند که تا جایی که امکان دارد به سمت خرید خودروی شخصی نروید. باید بگوییم وسیله نقلیه هم در این کشور برای افراد پولدار است، زیرا شما برای هزینه نگهداری یک خودرو در ماه احتیاج به حدود ۲۰۰۰ فرانک دارید.

حتماً بخوانید: آیا با هزینه های زندگی در سوئیس آشنایی دارید؟

هزینه تحصیل

تحصیل در کشور سوئد یا رایگاه است یا باید شهریه بدهید. ما اگر فرض کنیم هزینه تحصیل شما در سوئد رایگاه باشد در ماه شما برای خرید کتاب و اقلام درسی خود احتایج به ۳۰۰ کرون دارید.

در آخر

در آخر تجربه مهاجرت به سوئد ما را مطلع می کند اگر شما دانجشو هستید در ماه به ۸۰۰۰ کرون و اگر غیر دانشجو هستید در ماه به ۱۰۰۰۰ کرون احتایج دارید. در مورد کسب درآمد هم باید بگوییم دانشجوها و غیر دانشجوها به ترتیب می توانند در طی یک ماه ۱۴۰۰۰ کرون و ۲۰۰۰۰ کرون درآمد داشته باشند. در آخر هم باید بگوییم که مبالغی که در متن گفته شد برای یک زندگی بسیار معمولی است و شما نمی توانید با این نوع هزینه ها از یک کیفیت زندگی بسیار خوبی بهره مند شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }