از علت های بوی بد دهان برای شما گفته ایم تا دهانی خوشبو داشته باشیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

علت های بوی بد دهان

یکی از آزار دهنده ترین مسائلی که هر فردی را آزار می دهد، بوی بد دهان است. حال بسیاری برای درمان این مشکل آزار دهنده به دنبال علت می گردند. در این مطلب ما به علت های بوی بد دهان پرداخته ایم و امیدوار هستیم این مطلب بتواند در خوشبو ماندن بوی دهان شما مؤثر واقع شود.

علت های بوی بد دهان
علت های بوی بد دهان

عفونت لثه و دندان ها

اگر بوی بد دهان شما ناشی از عفونت لثه و دندان ها باشد، شما چاره ای جز مراجعه به دندانپزشک ندارید. البته اگر شما فردی باشید که دچار عفونت مزمن لثه هستید در کنار مراجعه به دندانپزشک می توانید به متخصص طب سنتی هم برای درمان بیماری خود مراجعه فرمایید.

استفاده از دهان شویه های طبیعی می تواند نقش بسیار مؤثری در این زمینه ایفا کند. شما می توانید مقداری برگ مورد را در سرکه بچوشانید و آن را از صافی بگذرانید و با مقدار کمی آب آن را رقیق کنید. شما می توانید از این دهان شویه روزانه چند بار برای تقویت و درمان عفونت لثه خود استفاده کنید.

حرارت زیاد معده

بوی بد دهان شما اگر ناشی از حرارت بیش از معده شما باشد، باید به پاکسازی معده خود بپردازید. شما می توانید با مصرف برگ زردآلو خیس شده در هنگام ناشتا کمک زیادی به پاکسازی معده خود کنید. در این زمینه مصرف خیار هم می تواند در درمان بوی بد دهان شما مؤثر واقع شود.

علت های بوی بد دهان
علت های بوی بد دهان

عفونت سینوس ها (سینوزیت)

در بعضی از افراد دیده شده که بوی بد دهان آن ها به دلیل وجود عفونت یا اخلاط فاسد در سینوس ها است. این عفونت زمانی پیش می آید که اخلاط فاسد از طریق بینی شما به گلوی شما سراریز شوند.

بوی بد دهان به دلیل غلبه بلغم و سردی در معده

یکی از مسائلی که باعث به وجود آمدن بوی بد در دهان می شود، نخوردن غذا است. اما اگر شما با خوردن غذا هم مشکلتان حل نشد و حتی بوی بد دهان شما تشدید پیدا کرد، شما دارید با موضوع غلبه بلغم و سردی در معده دست و پنجه نرم می کنید. در واقع شما دچار بلغم فاسد شده هستید. در این مواقع شما اول از همه باید مصرف مواد غذایی که طبع سرد و تر دارند را ترک کنید و بعد به یک پزشک متخصص برای درمان بیماری خود مراجعه فرمایید.

مصرف مربای گل محمدی می تواند نقش بسیار مؤثری در درمان بوی دهان شما داشته باشد، زیرا این مربا معده را پاکسازی و تقویت می کند.

حتماً بخوانید: برای از بین بردن زردی دندان ها در خانه چه اقداماتی انجام دهیم؟

کبد چرب

یکی از عمده دلایل بوی بد دهان می تواند کبد چرب باشد. جالب است بدانید که از هر ۱۰ ایرانی ۳ نفر دچار کبد چرب هستند. پس اگر شما دچار بوی بد دهان هستید، حتماً با مراجعه به پزشک متخصص بیماری خود را درمان کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }