برای از بین بردن زردی دندان ها در خانه چه اقداماتی انجام دهیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

از بین بردن زردی دندان

عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا دندان های سفید ما به رنگ زرد تغییر رنگ دهند. حال بسیاری که از این عوامل در امان نبوده اند دوست دارند در منزل خود به دندان ها سفید دست پیدا کنند. ما در ادامه به چند روش خانگی برای از بین بردن زردی دندان ها اشاره کرده ایم.

پوست پرتقال، موز و لیموترش

یکی از روش های از بین بردن زردی دندان ها می تواند استفاده از پوست میوه هایی چون پرتقال، موز و لیموترش باشد. برای بهره مندی از این روش کافی است شما دندان ها و لثه های خود را به مدت دو دقیقه به واسطه پوست این میوه ها ماساژ دهید. بعد از این زمان دهان خود را شستشو دهید و دندان های خود را مسواک بزنید.

روغن نارگیل

یک الی دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بچرخانید و بعد دهان خود را بشویید. در زمان انجام این کار توجه داشته باشید که روغن نارگیل را قورت ندهید و از برخورد آن به انتهای گلویتان جلوگیری کنید.

حتماً بخوانید: آیا نخ دندان برای سلامت دندان ها مفید است؟

سرکه سیب برای از سفید کردن دندان ها

با دو قاشق عذاخوری سرکه سیب و سه چهارم یک فنجان آب ترکیبی درست کنید و دهان خود را به مدت ۳۰ ثانیه شستشو دهید. بعد از این زمان دهان خود را آبکشی فرمایید و دندان های خود را مسواک بزنید.

پودر زغال برای از بین بردن زردی دندان ها

مقداری پودر زغال فعال را روی مسواکتان بریزید و دندان های خود را به صورت مسواک های برقی به مدت ۲ دقیقه شستشو دهید. توجه کنید که زغال فعال بسیار تحلیل برنده (جذب کننده) است و نباید به لثه ها برخورد کند.

حتماً بخوانید: بوی بد دهان می تواند نشانه ای از بیماری خاصی باشد

جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

دو قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا به یک ماده خمیری شکل تبدیل شود. حال دندان های خود را به واسطه همین خمیر مسواک بزنید و بعد دهان خود را بشویید.

مسواک زدن

نداشتن دندان ها زرد احتیاج به مراقبت روزانه دارد. یکی از بهترین مراقبت ها می تواند روزی دو بار و هر بار به مدت ۲ الی ۳ دقیقه مسواک زدن باشد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }