چه عواملی سبب تشدید تنبلی تخمدان در خانم ها می شود؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

عوامل افزایش تنبلی تخمدان

خانم هایی که دچار تنبلی تخمدان هستند باید در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنند. به طور مثال نباید شب ها دیر بخوابند، بیش از حد کافئین مصرف کنند، ژریم های لاغری بگیرند که در آنها احساس ضعف و گشنگی کنند و … .

رژیم های کم کالری

یکی از مشکلات رژیم های کم کالری افزایش هورمون کورتیزول است. این نوع رژیم ها می توانند سبب ریزش مو، تپش قلب، جوش، خواب بی کیفیت و … شوند و همچنین می تواند بیماری تنبلی تخمدان را در خانم ها تشدید ببخشد.

مصرف بیش از حد کافئین

مصرف بیش از حد کافئین هم همانند رژیم های کم کالری میزان هورمون کورتیزول را در بدن ما افزایش می دهد. بهتر است اگر به نوشیدنی های کافئین دار اعتیاد دارید، آرام آرام مصرف خود را کاهش دهید.

زیاده روی در ورزش

مطمئناً ورزش برای سلامت بدن و روان مفید است، اما تا زمانی که ما در آن زیاده روی نکنیم. یکی از عوامل افزایش تنبلی تخمدان ورزش های شدید است. این سبک ورزش کردن سبب ایجاد استرس می شود و بیماری شما را تشدید می بخشد.

دیر خوابیدن

از دیگر عوامل تشدید تنبلی تخمدان دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن است. خانم هایی که عادت دارند شب ها دیر بخوابند و روزها دیر از خوب بلند شوند، اجازه بازیابی را از بدن خود می گیرند و سبب می شوند بدن با استرس مواجه شود.

فستینگ

بعضی خانم ها برای کاهش وزن به سراغ رژیم فستینگ می روند. این رژیم تا جایی که به بدن شما استرس وارد نکند، می تواند مفید واقع شود. اما از زمانی که شما رژیم فستینگ بالای ۱۳ ساعت را تجربه کنید، مطمئناً سبب تشدید تنبلی تخمدان خود می شوید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }