با چند روش درمان دندان درد در دوران بارداری آشنا شویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

همانطور که می دانید در دوران بارداری تعادل هورمون ها بهم می خورد و این موضوع می تواند باعث دندان درد در این دوران شود. البته افزایش سطح استروژن و پروژسترون در دوران بارداری می تواند خانم ها را در برابر عفونت و پوسیدگی دندان حساس کند. همچنین دندان درد در این دوران می تواند عاملی دیگری مثل بیماری لثه، پوسیدگی دندان، دندان عقل و … داشته باشد. در هر صورت اگر در دوران بارداری دچار دندان درد شدید بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید.

خوردن مواد غذایی شیرین ممنوع

در اولین قدم از درمان دندان درد در این دوران شما باید از مصرف هر نوع مواد غذایی شیرین و حاوی شکر خودداری کنید. این نوع مواد غذایی سبب افزایش پلاک دندانی می شوند و در نتیجه باعث افزایش درد می شوند.

استفاده از روغن یا گل میخک

یکی مؤثرترین روش ها برای تسکین دندان درد می تواند استفاده از گل میخک باشد. شما می توانید پنبه ای را آغشته به روغن میخک کنید و آن را روی دندان خود بگذارد. می توانید هم گل میخک را بجوید و برای مدتی بگذارید روی دندان شما بماند. این روش درمانی می تواند خیلی سریع درد شما را آرام کند.

کمپرس یخ

از دیگر روش های درمان دندان درد دوران بارداری استفاده از کمپرس یخ است. شما برای این کار یک کیسه یخ را خارج از دهان و بر روی ناحیه ملتهب شده بگذارید تا درد شما کاهش پیدا کند.

درمان دندان در دوران بارداریسیر و پیاز برای دندان درد

از روش های قدیمی تسکین دندان درد استفاده از سیر خام می باشد. در این دوران شما می توانید سیر را بجوید یا سیر له شده را روی دندانی که درد می کند بگذارید تا درد شما کاهش پیدا کند.

پیاز هم همانند سیر می تواند در تسکین دندان درد نقش مؤثری داشته باشد. شما می تواند پیاز را هم همانند سیر بجوید یا رنده شده آن را روی دندان خود بگذارید.

کمپرس گرم

یک پارچه را در آب گرم خیس کنید و آن را خارج از دهان بر روی ناحیه ای که درد می کند، بگذارید. این روش هرچند که موقتی است، ولی برای مدتی کوتاه می تواند درد شما را تسکین ببخشد.

حتماً بخوانید: درمان سریع و فوری دندان درد زنان باردار در منزل

برگ اسفناج

جویدن برگ اسفناج هم می تواند در این دوران دندان درد شما را کاهش دهد.

ترکیب آب گرم و نمک

مقداری کمی نمک را به آب گرم اضافه کنید و دهان خود را با آن شست و شو دهید. این روش درمانی می تواند در تسکین درد دندان بسیار مؤثر باشد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }