قبل و بعد از لیزر موهای زائد باید به چه مواردی توجه کنیم؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

لیزر موهای زائد

تیم تگامگ در این مطلب به نکات کلیدی در مورد لیزر موهای زائد پرداخته است، تا شما با هزینه ی کمتر و تعداد جلسات کمتر به یک نتیجه ایده آل برسید. امیدواریم این مطلب بتواند شما را در از بین بردن موهای زائد بدنتان کمک خوبی کند.

سن مجاز استفاده از لیزرسن مجاز لیزر

یک سوالی که امروزه ذهن بسیاری از دختران جوان را مشغول خود کرده این است که آیا لیزر کردن زیر ۱۸ سال مضر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استفاده از لیزر قبل از سن ۱۸ سالگی هیچ مشکلی ندارد. اما موضوعی که سبب به وجود آمدن این سوال برای دختران شده این است که، دختران زیر ۱۸ سال به دلیل اینکه هورمون های بدن ها بسیار بالا و پایین می شود، نمی توانند همانند یک خانم جوان به تعداد جلسات پایین و معمول اکتفا کنند و برای از بین بردن موهای زائد بدن خود نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارند.

حتماً بخوانید: از بین بردن موی زائد پوست صورت خانم ها با وکس های خانگی

لیزر باعث از بین رفتن میل جنسی می شود؟

یکی از تفکرات بسیار اشتباه خانم ها و آقایان این است که لیزر باعث از بین رفتن میل جنسی آن ها می شود. باید بگوییم لیزر موهای زائد هیچ تغییراتی بر روی هورمون های بدن ایجاد نمی کند و یک عامل بی اثر است. اما افرادی با اینکه این موضوع را می دانند، ولی عوامل روانی و فکری باعث می شود فکر کنند که لیزر بر میل جنسی آن ها تأثیر گذاشته است.

لیزر مولیزر باعث خشکی پوست می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع کاملاً صحت دارد و شما بعد از لیزر دچار خشکی پوست می شوید. اما این موضوع نمی تواند شما را از استفاده از این روش حذف موی زائد منع کند، زیرا شما می تواند خشکی پوست خود را با استفاده از یک لوسیون بدن درمان کنید.

البته به این موضوع توجه کنید که اگر پوست خشک دارید، نباید به هیچ عنوان از لیزر استفاده کنید، زیرا لیزر می تواند پوست شما را بسوزاند.

حتماً بخوانید: باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

لیزر کردن خال بدن

اگر در بدن خود خال دارید، نباید به هیچ عنوان آن را زیر لیزر ببرید، زیرا لیزر هر مورد تیره ای را می سوزاند.

لیزر موهای بدنچند جلسه لیزر لازم است تا موهای زائد کاملاً از بین روند؟

اینکه شما چند جلسه نیاز دارید تا موهای زائدتان از بین برود، بستگی به ضخامت مو، رنگ مو، عمق ریشه مو و … شما دارد. ولی معمولاً هر فرد با ۶ الی ۱۰ جلسه می تواند حدود ۹۰ درصد موهای بدن خود را از بین ببرد. اما به این موضوع توجه کنید که شما بعد از اتمام جلسات لیزرتان هنوز با موهای نازک زائدی سر و کار دارید که می توانید با یک جلسه تمامی آن ها را از بین ببرید.

حتماً بخوانید: لیزر موهای زائد برای چه کسانی مجاز نیست؟

بین جلسات لیزر باید از چه نوع شیوه ای برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنیم؟

تنها شیوه ای که شما می توانید برای از بین بردن موهای زائد خود بین جلسات لیزر استفاده کنید، فقط تیغ ژیلت است. به این موضوع توجه کنید عملکرد لیزر به گونه ای است که فقط با تشخیص فولیکول مو می تواند مو را از بین ببرد، پس هر روش اصلاحی که باعث از بین رفتن فولیکول مو می شود، مجاز نیست.

لیزر موی زائدهر چند وقت یکبار باید جلسات لیزر را شارژ کنیم؟

یک موضوع اشتباهی که امروزه بسیاری از کلینیک ها به مراجعه کنندگان خود می گویند، این است که شما باید هر ۶ ماه یکبار برای شارژ مراجعه کنید. باید بگوییم هیچ قانونی وجود ندارد که به شما زمان دقیق جلسه بعدی لیزرتان را بگوید. تنها شما زمانی متوجه می شوید که به لیزر موهای زائد احتیاج دارید که ۱۰ الی ۱۵ درصد موهای بدن شما رشد کرده باشد.

حتماً بخوانید: درمان خارش و سوزش پوست بعد اصلاح موی زائد بدن با تیغ ژیلت

قبل از لیزر موهای زائد باید چه کاری انجام دهیم؟

توجه داشته باشید که حتماً قبل از انجام لیزر موهای بدن خود را با تیغ بتراشید تا لیزر به بهترین نحو ممکن موهای بدن شما را از بین ببرد. حال اگر این موضوع را رعایت نکنید، تمام انرژی لیزر صرف از بین رفتن موی روی پوست می شود و باعث می شود پوست شما بسوزد و دیگر لیزر به فولیکول و عمق پوست شما نفوذ نمی کند و شما به نوعی یک هزینه بی جهت برای سوزاندن پوست خود کرده اید و موهای زائد خود را از بین نبرده اید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }