از بین بردن موی زائد پوست صورت خانم ها با وکس های خانگیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

موی صورت خانم ها

یکی از عواملی که می تواند زیبایی صورت خانم ها را مورد تهدید قرار دهد، موی زائد پوست صورت است. بسیاری از خانم ها برای رهایی از این نوع موها دست به تیغ و لیزر زده اند و بسیاری با میکاپ غلیظ این موهای زائد را از روی پوست خود پنهان می کنند. جالب است بدانید که شما می توانید این موها را با هزینه ی بسیار کم در منزل خود از بین ببرید و پوست صورت خود را عاری از موهای زائد کنید.

وکس عسل و شکر

یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با دو قاشق غذاخوری شکر و ۱ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و به آن حرارت دهید تا شکر و عسل به خوبی در هم حل شوند. حال محلول بدست آمده را بر روی صورت خود قرار دهید و روی آن را با یک پارچه نخی نازک بپوشانید. چند دقیقه صبر کنید تا وکس مو شما خشک شود. حال بعد از خشک شدن شما بایستی نخ پارچه ای را در خلاف جهت رویش موهای صورت جدا کنید.

اصلاح موی صورت خانم هاوکس نشاسته و تخم مرغ

سفیده یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری شکر و نصف قاشق غذاخوری مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. حال خمیر بدست آمده را بر روی صورت خود قرار دهید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود. پس از خشک شدن وکس را خلاف جهت رویش موهای زائد بر دارید و سپس صورت خود را شستشو دهید.

توجه داشته باشید این وکس برای صورت هایی که التهاب دارند می تواند مضر باشد.

حتماً بخوانید: درماپلنینگ یک روش لایه برداری عمیق پوست صورت

وکس عدس و عسل

یک استکان عدس زرد را بگذارید یک شبانه روز خیس بخورد و بعد آن را داخل مخلوط کن بی اندازید تا له شود. یک عدد سیب زمینی متوسط را پوست کنده و داخل مخلوط کن بی اندازید و بعد از له شدن آب آن را از تفاله آن جدا کنید. حال عدس، آب سیب زمینی، یک قاشق غذاخوری لیموترش و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. حال خمیر بدست آمده را بر روی پوست خود بگذارید تا خشک شود و بعد از خشک شدن وکس را بر خلاف جهت رویش موهای زائد جدا کنید و سپس صورت خود را شستشو دهید.

اصلاح موی زائد صورتوکس جو دو سر و موز

یک عدد موز را با دو قاشق غذاخوری جو دو سر مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرند. حال خمیر بدست آمده را بر روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید تا خشک شود. توجه داشته باشید که برای نتیجه گیری از این وکس باید حتماً هفته ای دو بار آن را بر روی پوست خود بگذارید.

حتماً بخوانید: چگونه موهای زائد بدن را از بین ببریم؟

وکس شیر و ژلاتین

یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین بدون رایحه را با سه قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق چای خوری آبلیمو مخلوط کنید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید. حال وکس شما آماده است برای استفاده و کافی است آن را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید.

توجه داشته باشید این وکس همانند وکس نشاسته و تخم مرغ برای صورت های ملتهب مناسب نیست.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }