لیزر موهای زائد برای چه کسانی مجاز نیست؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

لیزر موهای زائد

این روزها یکی از بهترین شیوه های از بین بردن موهای زائد استفاده از لیزر است. اما این روش اصلاح مو در کنار مزایای زیاد خود، از معایبی هم برای بعضی از افراد برخوردار است. در ادامه مطلب سعی داریم شما را با آن دست از افرادی که مجاز به استفاده از لیزر نیستند آشنا کنیم.

لیزر مو برای خانم ها باردارلیزر موهای زائد خانم های باردار

یک سوالی که بسیاری از خانم ها در زمان بارداری خود دارند، این است آیا می تواند برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از لیزر استفاده کنند. در جواب این سوال باید بگوییم چونکه هنوز هیچ تحقیقاتی دقیقی درباره مضر بودن یا نبودن لیزر برای خانم های باردار صورت نگرفته است، برای همین انجام این کار را برای خانم ها در زمان بارداری می توانیم یک ریسک بالا بدانیم.

حتماً بخوانید: چگونه موهای زائد بدن را از بین ببریم؟

لیزر کردن موهای کرکی

بسیاری فکر می کنند چونکه لیزر موهای ضخیم را به خوبی از بین می برد، پس می تواند موهای کرکی و زائد را هم به راحتی و خیلی ساده از بین ببرد. اما این تفکر کاملاً اشتباه است و نتیجه لیزر کردن این نوع موها می تواند عکس باشد و موهای کرکی را ضخیم و تیره کند.

لیزر مو برای افرادی که مشکل هورمونی دارندمشکلات هورمونی

اگر شما فردی هستید که دچار مشکلات هورمونی هستید و نتوانستید آن را کنترل کنید، به هیچ عنوان به سراغ لیزر موهای زائد نروید. زیرا نه تنها شما موهای خود را ازبین نمی برید، بلکه باعث ضخیم شدن آن ها هم می شوید.

حتماً بخوانید: از بین بردن موی زائد پوست صورت خانم ها با وکس های خانگی

مشکلات تیروئیدی

در صورتی که شما با مشکل تیروئید دست و پنجه نرم می کنید، نباید به سراغ لیزر بروید. زیرا لیزر می تواند در بعضی نقاط بدن شما موهای زائد اضافی ایجاد کند. پس حتماً قبل استفاده از این روش اصلاح مو به پزشک مورد نظر مراجعه کنید.

لیزر مو برای کسانی که پوست برنزه دارندلیزر پوست برنزه

اگر به تازگی حمام آفتاب گرفته اید یا سولاریوم انجام داده اید، به هیچ عنوان برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از لیزر استفاده نکنید، زیرا لیزر در این مواقع می تواند پوست بدن شما را بسوزاند.

حتماً بخوانید: باورهای اشتباه در مورد موهای زائد ناحیه تناسلی

مصرف داروی راکوتان

اگر داروهایی مثل راکوتان مصرف می کنید که پوست بدن شما را خشک و نازک می کند، نباید در این مواقع پوست خود را زیر لیزر ببرید، زیرا لیزر می تواند پوست شما را بسوزاند.

لیزر موهای کرکیتبخال و زخم باز عفونی

اگر سابقه تبخال دارید یا در پوست خود زخم باز عفونی دارید، نباید برای از بین بردن موهای زائد خود از لیزر استفاده کنید و در صورت استفاده باید حتماً با پزشک مورد نظر مشورت کنید.

حتماً بخوانید: باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

لیزر پوستی که تتو دارد

توجه داشته باشید که اگر در پوست خود تتو دارید، نباید به هیچ عنوان آن نقطه از بدن خود را به زیر لیزر ببرید، زیرا باعث می شود رنگ تتوی شما پخش شود.

لیزر موهای سفیدلیزر موهای سفید

عملکرد لیزر به گونه ای است که با تشخیص ملانینه می تواند موی زائد را از بین ببرد. پس افرادی که موی سفید دارند لیزر نمی تواند هیچ تأثیری بر روی موی آن ها بگذارد.

حتماً بخوانید: درمان خارش و سوزش پوست بعد اصلاح موی زائد بدن با تیغ ژیلت

چه زمان نباید موهای زائد خود را لیزر کنیم؟

در جواب این سوال باید بگوییم که هیچ کس نباید از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده کند. البته به این موضوع توجه داشته باشید که جواب این سوالی زمانی درست است که شما به مرکزی مراجعه کردید که نه مجوز دارد و نه پزشک معتبر. پس هیچ زمان به مراکز غیر قانونی مراجعه نفرمایید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }