به این نکات هنگام مراقبت از موی لخت توجه داشته باشیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مراقبت از موی لخت

محصولات حجم دهنده، شامپوهای ضد سولفات، محصولات محافظت حرارتی مو، شامپوی مخصوص موهای چرب، سشوار کشیدن در کمترین حرارت و … کلی از این موارد که اکثر افرادی که موی لخت دارند با شنیدن این موارد احساس غریبگی نمی کنند.

محصولات حجم دهنده

معمولاً موهای صاف و لخت نازک می شوند، پس بهتر از شما در برنامه مراقبتی موی سر خود از محصولات حجم دهنده استفاده کنید. این نوع محصولات به مرور زمان ضخامت موی شما را افزایش می دهند. برای بهره مندی از این محصولات شما می توانید هم از محصولات شیمیایی و هم از محصولات طبیعی مثل روغن هسته انگور استفاده کنید.

مراقبت از موی لختسشوار کشیدن

حتماً هنگام سشوار کشیدن از محصولات محافظ حرارتی مو استفاده کنید. به طور مثال محصول آبرسان موی کامان یا روغن مو کراتین پنتن می تواند در این زمینه به شما کمک کند. به این موضوع هم توجه داشته باشید که سشوار خود را روی کمترین حرارت تنظیم کنید.

شانه های پهن

برای جلوگیری از ریزش مو بهتر است موهای صاف و لخت را با برس ها و شانه های پهن، شانه بزنید.

حتماً بخوانید: شامپو بدون سولفات چیست؟

شامپوهای بدون سولفات

تجمع چربی و آن حس سنگینی که روی مو ایجاد می شود افراد را می تواند آزار دهد. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر از شما هنگام شستشوی سر از محصولات فاقد سولفات استفاده کنید.

بهتر است شما بعضی اوقات برای از بین بردن چربی موی سر خود از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنید.

اگر خیلی سریع موهای شما چرب می شود بهتر است به رژیم غذایی خود دقت کنید. غذاهای فست فودی و چرب می تواند خیلی سریع موهای شما را چرب کند. بهتر است شما در رژیم غذایی خود از میوه جات، سبزیجات و آجیل بیشتر استفاده کنید.

موی صاف و لختموخوره

موهای صاف و لخت مستعد موخوره هستند. برای اینکه از این اتفاق پیشگیری کنید حتماً بعد از استحمام به فکر افزایش رطوبت موی خود باشید. شما می توانید در این مسیر از روغن های طبیعی مثل آرگان استفاده کنید. جالب است بدانید که روغن آرگان علاوه بر فوایدی که دارد یک محصول محافظتی حرارت مو است و می تواند موها را تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد از حرارت حفظ کند.

استفاده بیش از حد از نرم کننده

موهای لخت و صاف ظریف هستند و زیاد نیازی به نرم کننده ندارند. اگر اصرار در استفاده از این محصول دارید، می توانید هفته ای یکبار به مقدار بسیار کمی از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید در صورت استفاده حتماً موهای خود را به خوبی آبکشی کنید تا مانع از چرب شدن موهای خود شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }