هر آنچه که در مورد مسواک زدن باید بدانیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مسواک

جلوگیری از پوسیدگی دندان ، جلوگیری از ایجاد پلاک بر روی دندان ها ، جلوگیری از بیماری های لثه ای و غیره از مزایای مسواک زدن در طی شبانه روز است . اما باید بگوییم که هر نوع مسواک زدنی نمی تواند شما را از چنین مزایایی بر خوردار کند .

در ادامه مطلب تیم سبک زندگی تکامگ شما را با شیوه صحیح مسواک زدن آشنا خواهد کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود .

خرید مسواک

مناسب ترین نوع مسواک برای تمامی افراد مسواک نرم است ، زیرا این نوع مسواک ها آسیبی به لثه و مینای دندان ها وارد نمی کنند و سلامت دندان های شما را به خطر نمی اندازند .

مسواک
مسواک

بهترین زمان مسواک زدن؟

بهترین زمان های مسواک زدن بعد از هر وعده ی غذایی است . البته این موضوع کمی با وعده ی غذایی صبحانه مداخلت دارد و شما باید توجه کنید که بهترین زمان مسواک زدن هنگام صبح قبل از صبحانه است ، زیرا در دهان شما در طی خواب شبانه مقدار زیادی آلودگی و باکتری تجمع یافته است و شما برای اینکه مانع از ورود این باکتری ها به داخل بدن خود شوید باید عمل مسواک زدن را قبل خوردن صبحانه انجام دهید .

البته توجه داشته باشید که دهان شما بعد از هر وعده ی غذایی مقداری اسید ترشح می کند و شما نباید برای حفظ سلامتی دندان های خود این اسد ترشح شده را تا مدت حداقل ۱ ساعت از دهان خود پاک کنید .

حتماً بخوانید : پیشگیری از دندان درد با رعایت چند نکته ساده

چند بار در روز مسواک بزنیم؟

برای رعایت بهداشت دهان و دندان کافی است شما در روز دو بار و هر بار ۲ دقیقه مسواک بزنید .

مسواک
مسواک

شیوه صحیح مسواک زدن

مسواک های برقی بهترین نوع مسواک ها هستند زیرا حالت چرخشی که در این نوع مسواک ها وجود دارد ، می تواند دندان ها و مینای دندان های شما را عاری از میکروب کند .

حال به هر دلیلی که نمی توانید از مسواک برقی استفاده کنید ، شما می توانید با مسواک های معمولی و با رعایت زاویه ۴۵ و حرکات افقی و عمودی دندان های خود را شستشو دهید .

حتماً بخوانید : آیا نخ دندان برای سلامت دندان ها مفید است ؟

خشک کردن مسواک

سعی کنید به مسواک های خود اجازه خشک شدن در هوای آزاد را بدهید و از گذاشتن آن ها در فضای بسته و سرویش بهداشتی به شدت اجتناب کنید .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }